اهالی رسانه همواره به منظور ارائه آخرین اخبار از رویدادها در صف مقدم هر جبهه ای هستند، قشری که شبانه روز نمی شناسند و با عشق دل به حادثه می زنند تا با بیان حقایق و حضور در بطن حوادث پا به پای خیلی ها قدمی برای خدمت برداشته باشند.

شیوع ویروس کرونا از حدود یک ماه پیش تمام کشور را درگیر خود کرده نیز از تلخ های پیش بینی نشده بود که از همان لحظه اعلام علنی ورود این ویروس به کشور از سوی رسانه ها و خبرنگاران در تمام ابعاد اطلاع رسانی شد. اما برخی از این اهالی از خود گذشته به همین رسالت تعریف شده خود بسنده نکرده و در جبهه های دیگر هم در حال تلاشند تا باری از دوش بردارند و تاری از ریشه این ویروس بکنند.

مهدی عبدالله زاده خبرنگار آملی از جمله این افراد است، او به گفته خود از همان روز نخست شیوع ویروس متعهدانه در حال مخابره گزارش و مسائل مربوط به این ویروس مهاجم است اما کارش به همین جا ختم نشده و با جوانان آملی بی وقفه در حال تولید انواع اقلام بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی کننده، ماسک و لباس و توزیع آن بین مردم است تا مجهزتر به مقابله ویروس بروند.

این خبرنگار همچنین پلی ارتباطی میان خیرین و سرمایه داران و نیازمندان شده و ضمن جمع آوری کمک از سوی این قشر به داد خانواده هایی می رسد که این روزها از پس امرار معاش خود بر نمی آیند.
اما مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا خانه نشینی و مراعات اصولی توصیه های بهداشتی اکید از سوی وزارت بهداشت است و عبدالله زاده می گوید: با توجه به اینکه مردم بیشترین زمان خود را در حال حاضر با فضای مجازی و گوشی همراه سپری می کنند سعی کردم با ساخت کلیپ های آموزشی این توصیه های بهداشتی را به مردم اطلاع رسانی کنم.

وی از هموطنان خواست: از انتشار تصاویر، اخبار و ویدئوها یا آموزش های غلط در شبکه های مجازی که با روح و جسم مردم بازی می کند،خودداری کنند و ضمن تقویت روحیه امید در مردم همدیگر را به آرامش، خانه نشینی و ایفای نقش در این مسئولیت اجتماعی دعوت کنند.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است. بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. برهمین اساس و به ابتکار ایرنا و روزنامه ایران پویشی برای فراخوان عمومی به مسؤولیت‌پذیری جمعی در برابر کرونا به راه افتاده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.