به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد حسین بابایی با تقدیر از کادر درمانی و پرستاران به عنوان رزمندگان خط مقدم جبهه سلامت اظهار داشت: همه کسانی که در همه صنوف و براساس اعتقادات دینی وایمانی خدمت می‌کنند، کارشان الهی و امری پسنده است.

وی با اشاره به اینکه کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف درمانی در خطوط مقدم و بیمارستان‌های سراسر کشور فعالیت می‌کردند، افزود: در کنار کادر درمانی، بسیجیان و پاسداران نیز مشغول خدمات رسانی هستند.

وی با بیان اینکه سازمان جدیدی با عنوان مدافعان سلامت در قرارگاه زیستی سپاه کربلا راه اندازی شده است، تصریح کرد: این افراد در چند قالب از جمله تولید، آموزش با عنوان سفیران سلامت فعالیت دارند و در پایگاه‌های روستایی، شهری و بیمارستان‌ها به دانشگاه علوم پزشکی کمک می‌کنند.

سردار بابایی یادآور شد: عده‌ای از بسیجیان نیز در امور اجرایی مدافعان سلامت و ضدعفونی کردن اماکن و فضاهای عمومی نقش آفرینی می‌کنند.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید براینکه باید چرخه انتقال ویروس را حذف کرد، ادامه داد: جمعی از بسیجیان با ایجاد کارگاه‌های مختلف اقدام به تولید ماسک و اقلام بهداشتی می‌کنند و در سراسر استان کارگاه‌های پشتیبانی ستاد مدافعان سلامت راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: در این کارگاه اقلام بهداشتی نظیر گان، روتختی، لباس بیمارستانی، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و غیره تولید می‌شود.

سردار بابایی با بیان اینکه مجوزهای ۴۵ روزه تولید به کارگاه‌های تولیدی داده می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ کارگاه تولید اقلام بهداشتی توسط بسیج جامعه پزشکی گواهینامه و مجوز دریافت کردند.

وی با تقدیر از مشارکت خیران در تأمین نیازمندی‌ها و پشتیبانی از مدافعان سلامت تصریح کرد: بیش از دو هزار نفری بسیجی در قالب تولیدات کارخانه‌ای و در بخش اجرایی و میدانی ۷۷ هزار نفر و در حوزه آموزش و فرهنگسازی برای پیشگیری از آلودگی نیز شمار زیادی نقش آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر از بسیجیان استان در حوزه‌های مختلف برای مقابله با کرونا فعالیت دارند، گفت: گروهی از بسیجیان به عنوان ناظران سلامت نقش آفرینی می‌کنند.

سردار بابایی با بیان اینکه سپاه از مردم، برای مردم و بامردم است، تاکید کرد برای حل مشکلات باید امور را مردمی کنیم و امروز بسیجیان به عنوان بخش عمده‌ای مردم ورود پیدا کردند و در تمامی بخش‌ها فعالیت و همکاری دارند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی نیروی زمینی در استان برای خدمات دهی مستقر می‌شود، گفت: بخشی از پرسنل درمانی این بیمارستان توسط معاونت بهداشتی سپاه تأمین خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1384666
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.