به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی‌پور در گردهمایی مدیران شهرستانها و مناطق استان گفت: باید ظرفیت های فضای مجازی در جهت تعلیم و تربیت شناسایی شده و تداوم استفاده از این فضا به یک ابزار آموزشی تبدیل شود. 

وی با اشاره به اینکه در هفته های اخیر و با تعطیل شدن فضای فیزیکی مدارس فعالیت های هدفمندی در حوزه آموزش مجازی انجام شد، افزود: محتواهای آموزشی و تربیتی خوبی تامین شد و در دسترس دانش آموزان قرار گرفت و به دانش آموزان نشان داد اگرچه این روزها مدارس تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:  یکی از ابتکارات مازندران در این حوزه نیز راه اندازی سامانه ویژه  با عنوان "مازندمحتوا" بود که محتوای درسی برای تداوم تحصیل در آن بارگزاری و بازخورد مثبتی نیز داشت.

سعدی پور همچنین به راه اندازی سامانه صدای مشاور اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از حضور فیزیکی دانش آموزان و حل مشکلات درسی و مشاوره ای آنان این سامانه راه اندازی شد و برنامه ی ما نیز تداوم فعالیت صدای مشاور است.

وی افزود:  با توجه به شرایط خاص و نگرانی هایی که برای دانش آموزان و اولیای محترم  ایجاد شده، پاسخ به این نگرانی ها و سوالات توسط مشاوران متخصص در صدای مشاور از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر هر روز به صورت تلفنی انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به اتصال رایگان اینترنت برای مدارس روستایی اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده این زیرساخت ها برای یکهزارو ۵۳۸ مدرسه  فراهم خواهد شد و از سال جدید به مدت ۲ سال کاملا رایگان است.

سعدی پور تاکید کرد: توقع داریم مدیران و معلمان، از این امکانات در جهت افزایش کیفیت آموزش  و تحقق عدالت آموزشی استفاده کرده و فضای مجازی را به ابزاری کارآمد تبدیل کنند.

تعداد ۵۳۶ هزار دانش اموزان در استان مازندران تحصیل می کنند که با توجه به شیوع ویروس کرونا تا پایان سال به صورت مجازی آموزش خواهند دید. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.