احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از زحمات مراقبین بهداشت و سلامت در روستاهای استان که در این مدت به صورت شبانه روزی برای حفاظت از سلامت روستاییان و جلوگیری از شیوع کرونا پای کار بوده اند ، گفت که طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی تا کنون از ۳۵۰ هزار خانوار روستایی استان ، وضعیت سلامتی اعضای ۲۸۹ هزار و ۵۸۱ خانوار به صورت خانه به خانه توسط مراقبان بهداشت و سلامت مورد رسیدگی قرار گرفت .

نماینده عالی دولت در مازندران افزود که در میان این جمعیت روستایی تاکنون ۶ هزار و ۳۱۶ مورد مشکوک به کرونا شناسایی شده است.

 حسین زادگان از همکاری مردم و خیرین نیز قدردانی کرد و گفت : همچنان نیازمند همکاری مردم و خیران برای کنترل بیماری کرونا هستیم چون با توجه به افزایش احتمالی افراد مشکوک در شهرستان های ۲۲ گانه استان ، مجتمع‌های رفاهی دولتی برای بستری و قرنطینه بیماران حاد تنفسی یا مشکوک به بیماری کرونا و بهبودیافتگان ناشی از این بیماری در نظر گرفته شده است و برای رسیدگی به حجم بالای بیماران احتمالی نیاز به کمک همگانی است.

وی توضیح داد : در صدد برنامه ریزی چگونگی تامین نیروی انسانی و تامین و تهیه غذا برای این مجتمع ها هستیم تا بتوانیم بیماران مشکوک و بهبود یافته را برای گذراندن دوران نقاهت در آنجا نگه داریم و طبعا برای این کار نیاز به کمک بیشتر خیرین استان داریم.

ورود بسیج و سپاه برای ضد عفونی محیطهای عمومی   

استاندار مازندران همچنین با تحسین درک بالای مردم استان به خاطر پیوستن به قرنطینه داوطلبانه و پویش " در خانه بمانیم " ، گفت : در این شرایط تداوم ضد عفونی کردن محیطهای عمومی از جمله پمپ بنزین ها ، نانوایی ها ، سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای ، بانک ها و عابربانک ها و داروخانه ها ضروری است و از امروز بسیج و سپاه با تمام قوا این عملیات مهم را آغاز کرده اند.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، آمار قطعی بیماران کرونایی در استان مازندران تا ظهر بیستم اسفند ماه به ۸۸۶ نفر رسید که نسبت به آمار ۲۴ ساعت قبل تعداد مبتلایان به کرونا در این استان بیش از ۲۵۰ نفر بیشتر شد.
همچنین در این مدت ۲۷ نفر در مازندران جان خود را از دست دادند و ۳۳۶ نفر نیز از بیمارستان ها پس از بهبود مرخص شدند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.