دکتر حامد روحانی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حالی که روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا سرعت انتقال از یک نفر به چهار نفر بود، این سرعت در حال حاضر از یک نفر به زیر سه نفر یعنی ۲.۸ نفر رسیده است.
وی توضیح داد : همراهی مردم با ستاد مقابله با کرونا استان مازندران می تواند این سرعت را همچنان کاهش دهد و با این برنامه ها ما کرونا را شکست خواهیم داد و از گسترش آن جلوگیری می شود.
روحانی زاده گفت : در استان مازندران برای کاهش مراجعه  حضوری بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی ریفرال، سامانه خودارزیابی به نشانی corona.mazums.ac.ir  راه اندازی شد و با لینک این سامانه با پزشکان خانواده افراد تحت پوشش به پزشکان خانواده و یا بهروزان روستایی معرفی می شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افراد خواست تا دستورالعمل های مقابله با کرونا استان را جدی بگیرند و صرفا برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند تا با کمک مردم و تلاش درمانگران حوزه سلامت این ویروس ریشه کن شود.

وی گفت : براساس آخرین آمار در این استان ۳۰۱ نفر ابتلایشان به ویروس کرونا مثبت اعلام شده و تاکنون نیز  حدود ۲۰۰ نفر از بیماران مشکوک پس از بهبودی از بیمارستان ها و مراکز درمانی مرخص شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار جان باختگان ویروس کرونا در استان را طبق آخرین آمار ۱۷ نفر اعلام کرد.
دکتر روحانی زاده اظهار داشت : هم اکنون حدود ۶۶۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در مراکز ریفرال استان مازندران تحت درمان قرار دارند.
نخستین بار ویروس کرونا در مازندران ۳۰ بهمن ماه سال جاری با شناسایی دو بیمار مشکوک به این ویروس در دانشگاه بابل  رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.