سید ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده در جامعه و شیوع ویروس کرونا به منظور رفع نگرانی شهروندان و مشتریان، برنامه‌ریزی‌هایی برای ضدعفونی همه واحدهای زیرمجموعه اتحادیه قنادان انجام شده و در زمینه عرضه محصولات این واحدها برای مصرف شب عید نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است. تمام نکات بهداشتی در واحدهای زیرمجموعه این اتحادیه اعم از آبمیوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، کافی‌شاپ‌ها و کافه تریا به صورت ویژه در این روزها رعایت می‌شود و به همه مصرف‌کنندگان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که نظارت گسترده‌ای برای رعایت شدن مسائل بهداشتی در این واحدها وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر این که روی مسائلی مانند استعمال انواع دخانیات اعم از سیگار و قلیان در هر قسمتی از این مراکز توسط کارکنان حساسیت ویژه‌ای وجود دارد، در این روزها نظارت گسترده‌تری حتی بر مسائل بهداشتی فردی کارکنان نیز انجام می‌شود. همه وسایل و تجهیزات کارکنان این واحدها نیز هنگام ورود به کارگاه ضدعفونی می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان و نایب رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران از انجام روزانه دو نوبت ضد عفونی قنادی‌ها و واحدهای زیرمجموعه این اتحادیه خبر داد و گفت: انواع شوینده و ضد عفونی کننده از طریق بهداشت به صورت رایگان در ختیار این واحدهای صنفی قرار گرفته و هر روز دو بار تمام این واحدها باید ضد عفونی شوند که این اقدام در روزهای اخیر انجام شده و تا زمان برطرف شدن شرایط فعلی ادامه خواهد داشت.

حسینی درباره ساعت کاری واحدهای قنادی و کافه‌ها و آبمیوه فروشی‌ها گفت: مشتریان و شهرندان در نظر داشته باشند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همه واحدهای عرضه شیرینی، آبمیوه، بستنی و مراکزی مانند کافه‌ها هر روزه از ساعت ۸ تا ۹ صبح باید ضد عفونی محیط را انجام دهند و از ۹ صبح تا ۱۳ خدمات و محصولات را به مشتریان ارائه دهند. در نوبت بعدازظهر نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۵ ضدعفونی محیط باید هر روز برای دومین بار انجام شود و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ خدمات و محصولات این واحدها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان و نایب رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران درباره عرضه شیرینی‌ در روزهای آتی برای مصرف شب عید اظهار کرد: مقرر شد که برای نوروز امسال انواع شیرینی‌ها از ۲۵ اسفند در تمامی قنادی‌ها به صورت کاملا بهداشتی و بدون دخالت دست عرضه شود. شیرینی‌ها و محصولات جانبی باید در بسته‌بندی‌های بهداشتی و صنعتی و بدون دخالت دست عرضه شود. از نظر تأمین این محصولات هم هیچ جای نگرانی وجود ندارد و کمبودی نخواهیم داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم و نگرانی‌های ما در این اتحادیه رعایت نشدن نکات بهداشتی توسط خود مصرف‌کنندگان است. از همه شهروندان در سراسر استان خواهشمندیم برای خرید شیرینی‌ها در قنادی‌ها ازدحام نکنند و خرید را با رعایت فاصله بهداشتی با سایر افراد انجام دهند و تمام توصیه‌های بهداشتی که توسط کارشناسان انجام می‌شود را جدی بگیرند. از نظر نرخ شیرینی‌ها نیز این اطمینان را می‌دهیم که هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و شیرینی‌ها با همان قیمت قبلی در شب عید عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان مرکز مازندران به مصرف‌کنندگان تاکید کرد که در شرایط کنونی برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از خرید شیرینی‌های خانگی و تهیه محصولاتی مانند آجیل و سایر تنقلات از دست‌فروشان و همچنین تهیه محصولاتی که کد بهداشتی، نشان سیب سلامت و تاریخ مصرف ندارند خودداری کنند.

حسینی افزود: پیشنهاد ما این است که امسال خانم‌ها حتی در منزل نیز اقدام به پخت شیرینی‌ نکنند و از شیرینی‌های صنعتی که در فرهای با حرارت بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ تولید می‌شوند استفاده کنند. احتمال شیوع و انتقال ویروس در زمان خرید مواد اولیه تهیه شیرینی خانگی بسیار بیشتر از تهیه شیرینی در قنادی‌هاست. ضمن این که شیرینی‌های قنادی‌های معتبر و مجوزدار با در نظر گرفتن موازین بهداشتی تولید می‌شوند.

وی از شهروندان نیز درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا رعایت نشدن مسائل بهداشتی در این واحدها موضوع را به اتحادیه اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.