وحید حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط جوی نامناسب در این روهای مازندران ، گفت : کودکان کار ، خیابانی و حتی بدسرپرستی که در خیابان ها به سر می برند در معرض بیشترین آسیب از جمله بیماری و سرما هستند و به توجه بیشتری نیاز دارند که لازم است شهروندان در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی نمی تواند همه این کودکان را شناسایی کند ، از مردم خواست تا در صورت مشاهده این کودکان ، آنها را با مهربانی به بهزیستی معرفی کنند و در غیر این صورت با اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا کارشناسان این مرکز به سراغ این کودکان بروند.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران روش ارتباط با اورژانس اجتماعی را موثرتر دانست و گفت : به دلیل اینکه ممکن است برخورد مستقیم مردم با کودکان کار و خیابانی و بی سرپرست و بد سرپرت منجر به عکس العمل وارونه و پس زدن آنها شود ، بهتر است که موضوع به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شود. 

حسین زاده خط تماس ۱۲۳ را به عنوان راه ارتباطی مردم با اورژانس اجتماعی معرفی کرد و افزود : ۲۰ واحد اورژانس اجتماعی سیار مازندران به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه در مازندران یک مرکز شبانه روزی کودکان خیابانی در ساری و ۲ مرکز روزانه کودکان کار در ساری و آمل آماده ارائه خدمات به این کودکان هستند ، گفت : در مراکز پذیرش کودکان کار ، برای ارائه غذای گرم و محیط گرم هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران خدماتی دیگر از جمله آموزش ، مهارت های یادگیری و آشنایی با آسیب های اجتماعی و برخی خدمات دیگر را نیز از مزایای مراکز کودکان کار و خیابانی عنوان کرد.

حسین زاده گفت : در حال حاضر ۱۳ کودک در مراکز شبانه روزی کودک خیابانی ساری نگهداری می‌شوند و هر کودکی که از سوی دستگاه قضایی معرفی شود در این مراکز نگهداری شده و هیچ محدودیتی نیز وجود ندارد.

وی همچنین به وجود ۲۰ مرکز نگهداری شبه خانواده زیر نظر بهزیستی در سراسر استان اشاره کرد و افزود : در حال حاضر ۲۰۰ کودک و نوجوان در این مراکز نگهداری می شوند.

معاون بهزیستی مازندران در پاسخ به آمار کودکان کار و خیابانی در مازندران اظهار داشت: آمار دقیقی از این بابت وجود ندارد و صرفا آمار ما همان تعداد کودکانی است که در مراکز ما خدمات می گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.