بر اساس اعلام این اداره کل ، همچنین چنانچه داوطلبی در هر دو پایه پنجم و ششم حداکثر در یک عنوان درسی مقیاس " خوب "  کسب کرده باشد ، و دیگر درس هایش را با مقیاس " خیلی خوب " پشت سر گذاشته باشد ، می تواند برای آزمون مدارس سمپاد ثبت نام و در رقابت شرکت کند.

ثبت‌نام از دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون مدارس سمپاد یا استعدادهای درخشان از ۲۶ بهمن ماه جاری آغاز می‌شود و به مدت ۹ روز تا تاریخ سوم اسفند ادامه دارد.

روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران روز سه شنبه از قول مدیرکل این مجموعه اعلام کرد که آزمون مدارس استعدادهای درخشان مربوط به دوره انتقال مقطع ابتدایی به متوسطه اول و همچنین متوسطه اول به متوسطه دوم است.

علیرضا سعدی پور با اظهار این که امسال آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان از آزمون نمونه دولتی جدا شده است ، گفت: دانش آموزان و والدین آنها می توانند در تاریخ مشخص شده با مراجعه به سامانه اینترنتی http://azmoon.medu.ir با در دست داشتن "رمز همگام" که از آموزشگاه محل تحصیل دریافت می کنند اقدام به ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : مبلغ ثبت نام ۲۵۰ هزار ریال است که تنها از طریق درگاه اینترنتی پرداخت خواهد شد و داوطلبان باید پس از طی مراحل ثبت نام شماره پیگیری را دریافت و نزد خود نگه دارند.

سعدی پور با بیان اینکه کارت ورود به جلسه پنج روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام در اختیار داوطلب قرار می گیرد ،افزود: آزمون پایه هفتم راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۹۹ و آزمون ورودی پایه دهم ساعت ۱۴ بعدازظهر همان روز همزمان با سراسر کشور برگزار در استان مازندران برگزار می شود.

 وی گفت که محتوای آزمون پایه هفتم همانند سال گذشته صرفاً "هوش" ، "استعداد" و "خلاقیت" است و نمره منفی هم دارد.

سعدی پور همچنین با تشریح ضوابط ثبت‌نام دانش آموزان متوسطه اول به دوم مدارس سمپاد هم توضیح داد : داشتن حداقل معدل کل سالانه ۱۹ در پایه هشتم خرداد ۹۸-۹۶ از مهم ترین شرایط شرکت در آزمون است. 

وی افزود : تعداد ۸۵ هزار و ۴۰۱ نفر دانش آموز پایه ششم و نهم مازندران از نظر سنی واجد شرایط ثبت نام هستند اما تعداد واجدین شرایط برای آزمون با توجه به شرایط اعلام شده به این اندازه نخواهد بود.

بر اساس آمارهای رسمی ، ظرفیت پذیرش مدارس خاص استان اعم از نمونه دولتی و استعداد درخشان چهار هزار ۵۵۰ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.