خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تعدادی از فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با عنوان سیمرغ و پروانه از ۱۵ بهمن ماه در ساری و یکی از شهرهای غرب مازندران به نمایش در می‌آید.

تاکنون علاوه بر سینما سپهر، شهرهای رامسر، چالوس، نوشهر و آمل نیز برای میزبانی و اکران فیلم‌های جشنواره فجر اعلام آمادگی کردند اما به نظر می‌رسد، امسال سیمرغ پروانه‌ها فقط بر دوش ساری می‌نشیند.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران در این زمینه به خبرنگار مهر می‌گوید: علیرغم تأکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تجمیع هزینه‌های این جشنواره برای اجرای جشنواره در مرکز استان، با رایزنی‌هایی که در حال انجام است، در صدد این هستیم تا امکان اکران فیلم‌های جشنواره را در یکی از شهرستان‌های غرب مازندران نیز مهیا کنیم، تا کنون شهرهای رامسر، چالوس، نوشهر و آمل برای میزبانی جشنواره اعلام آمادگی کرده اند که در صورت تأیید، به اطلاع مردم استان خواهیم رساند.

اکران ۵ فیلم پرمخاطب ویژه کودکان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: همچنین اکران فیلم‌های طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در استان رایگان است و بر اساس طرح یادشده پنج فیلم قطار آن شب ،۲۳ نفر، کاتی و ستاره، منطقه پرواز ممنوع و تورنادو در روزهای ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه، رأس ساعت ۱۰ صبح بصورت رایگان اکران خواهند شد.

وی اضافه کرد: این برنامه در راستای برنامه‌های حمایتی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای کودک و نوجوان است که برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شود.

زارع یادآور شد: اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فیلم فجر برای پنجمین سال متوالی و مرحله پایانی جام باشگاه‌های کتابخوانی مازندران با حضور کودکان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های فرهنگی، هنری مازندران در دهه فجر امسال است.

وی همچنین با اشاره به تدارک ۲۰۰ برنامه فرهنگی در استان از جمله برگزاری تئاترهای خیابانی و صحنه‌ای گفت: گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی، موسیقی، اکران فیلم، عصری با شعر، نمایشگاه و رونمایی کتاب، از دیگر برنامه‌های تدارک شده برای دهه فجر امسال است.

۱۳ فیلم فجر اکران می‌شود

همچنین معصومه فرجی معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران نیز از انتخاب و اعلام نام فیلم‌هایی که از بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در مازندران قرار است اکران شود خبر داد و در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که امسال نیز مانند سال گذشته ۱۳ فیلم از بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر در مازندران اکران می‌شود، گفت: ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر بسته‌های اکران مربوط به هر استان را از بین ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ این جشنواره انتخاب و به استان‌ها ارائه کرد که این فیلم‌ها از ۱۵ تا ۲۱ بهمن در سینما سپهر ساری روی پرده می‌رود.

وی افزود: خوشبختانه در بسته اکران فیلم‌ها برای مازندران نام آثار مطرحی وجود دارد که از نگاه مخاطبان احتمال استقبال عمومی از آن‌ها بالاست و می‌توانند در جشنواره بدرخشند. همچنین یکی از درخواست‌های سینمادوستان مازندرانی در دوره اخیر اکران فیلم‌های «محمدحسینی مهدویان» فیلمساز مازندرانی در استان خودش بود که امسال نیز مانند پارسال این موضوع محقق شده است.

به گزارش مهر، «پوست» به کارگردانی مشترک بهمن ارک و بهرام ارک، «تعارض» ساخته محمدرضا لطفی، «خروج» اثر ابراهیم حاتمی‌کیا، «خون شد» با کارگردانی مسعود کیمیایی، «درخت گردو» اثر محمدحسین مهدویان، «عامه پسند» ساخته «سهیل بیرقی»، «سینما شهر قصه» فیلمی از کیوان علیمحمدی، «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، «مردن در آب مطهر» اثر نوید محمدی، «آبادان یازده ۶۰» از مهرداد خوشبخت، «ابر بارانش گرفته» ساخته مجید برزگر، «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده و «پدران» ساخته سالم صلواتی ۱۳ فیلمی هستند که امسال از بخش سودای سیمرغ در سینما سپهر ساری روی پرده می‌روند.


براساس اعلام مسئولان فرهنگی، امسال قیمت بلیط‌ها افزایش نیافته و مانند سال گذشته ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است که مخاطبان می‌توانند از گیشه سینما سپهر و به صورت اینترنتی تهیه کنند که اطلاعات مربوط به خرید اینترنتی بلیط پس از قرارداد با یکی از سایت‌های فروش بلیط اعلام خواهد شد.

جدول نمایش فیلم‌های فجر در ساری

طبق جدول فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در سینما سپهر هر روز ۴ فیلم روی پرده می‌رود که یک اکران مربوط به نوبت صبح و بخش «سیمرغ و پروانه‌ها» و ۳ اکران هم مربوط به بخش سودای سیمرغ و بعدازظهرها انجام می‌شود. اکران نخست عصر ساعت ۱۶، اکران دوم ۱۸:۳۰ و اکران سوم نیز ساعت ۲۱ آغاز خواهد شد.

هر روز یک فیلم در دو نوبت اول و سوم اکران می‌شود. روز نخست جشنواره اکران اول و سوم به فیلم «پوست» اختصاص دارد و «شنای پروانه» فیلم دومین اکران است. روز دوم نیز «تعارض» به همین شکل ۲ نوبت اکران خواهد داشت و «عامه‌پسند» در اکران ساعت ۱۸:۳۰ روی پرده می‌رود. پنجشنبه ۱۷ بهمن فیلم سینمایی «خروج» در نوبت‌های اکران ساعت ۱۶ و ساعت ۲۱ روی پرده سینما سپهر می‌رود و اکران ساعت ۱۸:۳۰ مربوط به فیلم «مردن در آب مطهر» است.

جمعه ۱۸ بهمن در سانس‌های اول و سوم فیلم سینمایی «خون شد» اکران می‌شود و سانس دوم به فیلم «آبادان یازده ۶۰» اختصاص دارد. شنبه ۱۹ بهمن جدیدترین فیلم محمدحسین مهدویان فیلمساز مازندرانی، یعنی «درخت گردو» در اکران‌های ساعت ۱۶ و ساعت ۲۱ اکران می‌شود و اکران دوم متعلق به فیلم «ابرا بارانش گرفته» است. در روز یکشنبه ۲۰ بهمن نیز فیلم «عامه پسند» سانس اول و سوم بعدازظهر را به خود اختصاص می‌دهد و فیلم «بی‌صدا حلزون» در دومین سانس روی پرده می‌رود. آخرین روز اکران فیلم‌ها نیز فیلم «سینما شهر قصه» در دو نوبت ۱۶ و ۲۱ روی پرده می‌رود و فیلم سینمایی «پدران» در سانس دوم اکران می‌شود.

براساس پیگیری‌های مهر، تاکنون تلاش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای اکران فیلم‌ها در یکی از شهرهای غربی استان نتیجه نداد و مازندران نیز مانند همه استان‌ها فقط در مرکز استان میزبان فجر سی‌وهشتم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1341778
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.