آیت الله سید احمد خاتمی  پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در رامسر افزود : به برکت این شهادت فرهنگ اخلاص و عشق به شهادت در جامعه زنده شده است.

وی گفت :‌ ویژگی اخلاص در حاج قاسم سلیمانی برگرفته از اخلاص مقام معظم رهبری بود ، زیرا او با خداوند پیمان بسته بود که این طور در قلب ها نفوذ کرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود : حاج قاسم سلیمانی بالاترین عبادت یعنی جهاد در راه خدا را انتخاب کرد و اینچنین در خط مقدم جبهه حق علیه باطل حضور داشت.

خاتمی فرهنگ شهادت را مقابل دنیا طلبی و مقدمه پیروزی دانست و ادامه داد : این فرهنگی است که ۴۰ سال دشمنان را پشت مرزها این کشور قرار داده که مایه عظت و پیروزی ملت ایران است. 

وی احیای فرهنگ ولایتمداری حاج قاسم سلیمانی را از دیگر پیام های شهادت این سردار سرافراز اسلام عنوان کرد و گفت : همان طور که امام (ره) معتقد بود پشتیبان ولایت فقیه باشد تا نظام حفظ شود ، حاج قاسم نیز با خون پاک و شهادتش این فرهنگ را زنده کرد

امام جمعه موقت تهران افزود : ما اشک های مقام معظم رهبری به هنگام اقامه نماز بر پیکر ایشان را دیدیم این اشک ها پیام محبوبیت حاج قاسم بود و تشییع جنازه های با شکوه در سطح کشور به معنای بیعت مجدد با نظام و ولایت بوده است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی خود را همیشه سرباز ولایت می دانست ، ادامه داد :‌ ولایت فقیه و فرهنگ ولایتمداری باعث شد تا انقلاب ۴۰ سال پابرجا باشد و اینگونه بود که به حول قوه الهی توانستیم از گردنه های سخت عبور کنیم.

خاتمی با اشاره به حضور میلیونی مردم در آئین تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی ، گفت :‌ حضور میلیون ها نفر در آئین تشییع در شهرهای مختلف کشور نشان از علاقه و اعتقاد مردم به این شهید بزرگوار بوده که در طول دوران خدمات ۴۰ ساله اش در با ظلم و استکبار جهانی مبارزه کرده است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور و به شهادت رسیدند.

سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

وی در چهارم بهمن ۱۳۸۹ درجه سرلشکری دریافت کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را «شهید زنده» نامیده بود.

سردار سلیمانی نقش مهمی در قدرت نظامی حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.