محسن رضوی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، آگاهی و بیداری مردم نسبت به جبهه مقاومت را افزایش داد  ضمن اینکه فعالیت جبهه مقاومت را در بین مردم مسلمان و آزادی خواه منطقه نهادینه کرد.

وی ادامه داد:  استکبار جهانی در این سال با تبلیغات وسیع تلاش کرد تا جبهه مقاومت را تروریست جلو دهد ولی با شهادت سردار سلیمان چهره تروریستی آمریکا برای مردم کشورهای مختلف به خوبی روشن و آشکار و این امر باعث تنفر و انزجار مردم منطقه با سیاست های تروریستی آمریکا  شده است.

استاد جامعه شناسی دانشگاه فرهنگیان نوشهر تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی و پیامدهای گوناگون این ترور آنچنان ضربه بزرگی به استکبار جهانی زد که زنده بودن ایشان به همراه نداشت.

وی افزود : حضور جمعیت چند میلیونی در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی در نقاط مختلف کشور موجب شد تا شاهد بزرگترین و گسترده ترین تجمع بعد از مراسم تشییع رحلت حضرت امام(ره) باشیم که تمامی قشرهای جامعه متاثر از این حادثه از سرباز میهن استقبال بی سابقه کردند.

رضوی نیا گفت: شهادت و خون سردار حاج قاسم سلیمانی تحکیم وحدت ملی و فراملی را رقم زد و موجب یکپارچگی و همدلی بیش از پیش مردم و مسلمانان دنیا و بیمه شدن بقای نظام شد. 

استاد جامعه شناسی دانشگاه فرهنگیان نوشهر افزود: استقبالی بی نظیر مردم ایران از سردار شهید، همبستگی ملت ایران را به رخ دنیا کشید و نشان داد که مردم به انقلاب اسلامی، کشور و خادمین با اخلاص این سرزمین عشق می ورزند.

وی گفت: تمامی گروه های معاند و حتی مخالفین نظام در داخل و خارج به شهادت سردار حاج قاسم واکنش نشان و به آمریکا پیام دادند که اگر قرار است که سردار سلیمانی را فراموش کنیم شما نیز در غرب باید از تمامی اسطوره ها و سربازان قهرمان خویش دست بردارید.

این جامعه شناس ادامه داد: ایثار و از خود گذشتگی سردار سلیمانی در سالهای مبارزه بر جان و دل تک تک مردم آزاده دنیا نقش بسته است و این واکنش ها یک نوع تجدید پیمان ملت با انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است.

رضوی نیا تصریح کرد: تمامی مردم یکپارچه از سوی مسئولان کشور می خواهند که انتقام سختی از دولت تروریستی آمریکا بگیرند و ما امروز پیام های متعدد علی رغم هیچ گونه اقدام خونخواهی ایران بیانگر یک بی ثباتی، دستپاچگی و ترس در بین مسئولان غربی به ویژه امریکایی و صهیونیستی است.

وی اظهار داشت: اقدام تروریستی دولت ترامپ در شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یارانشان موجب بدبینی ۷۰ درصدی مردم آمریکایی و از دست دادن اعتبار ترامپ در بین مردم آمریکا و در نهایت شکست در انتخابات پیش رو شده است.

او افزود: سردار سلیمانی با توجه به تلاش های خالصانه ای که برای امنیت و عزت مردم داشت پاداشی به جزء شهادت برای وی برازنده نبود و رخ دادن این شهادت در بهترین وضعیت اخلاقی و شخصیتی و اوج نقش آفرینی ایشان نیز اسطوره ای بی بدیل و ماندگار در بین مردم منطقه و ایران باقی گذاشت.   

این استاد دانشگاه گفت : در این برهه زمانی باید همگام با جریان های مقاومت بهترین ضربه را به استکبار جهانی رقم بزنیم تا شاهد خروج نیروهای تروریستی آمریکا از منطقه باشیم.

وی استقبال بی نظیر و خودجوش مردم ایران از سردار شهید سلیمانی و خشم ملت موجب بروز ترس در بین دشمنان و کشورهای حامی آنها در منطقه شد و نشان داد که آنها با یک ملت ۸۰ میلیونی مواجه هستند.

سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه ابو مهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی عراق و هشت نفر از همراهانشان  بامداد جمعه ۱۳ دی ماه جاری براثر حمله پهباد دولت تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه شهر بغداد به شهادت رسید.

مراسم تشییع سردار دلها روز دوشنبه در تهران و سه شنبه در زادگاهش شهر کرمان برگزار و در گلزار شهدای این شهر و در مکانی که در زمان حیات سردار سلیمانی مشخص شده بود ، به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.