احمد حسین زادگان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در ساری گفت : کارگروه ستاد تسهیل به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری موظف است تا پایان هفته جاری نسبت به تعیین تکلیف این واحد صنعتی اقدام کند.
وی اضافه کرد : تصمیم اعضای این کارگروه که با حضور شهردار قائمشهر به عنوان مالک تشکیل می شود، برای بررسی و تصمیم نهایی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای اجرایی شدن ارائه خواهد شد.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : واحدهای بزرگ صنعتی چون نساجی قائمشهر، نکاء چوب و برخی دیگر از واحدهای دیگری که به دلایلی با مشکلات مواجهند و وجودشان نوستالژی برای مردم منطقه و مازندران محسوب می شود، باید به مدار تولید برگردند.
حسین زادگان افزود : بانک های دولتی استان تاکنون برای برگرداندن واحدهای بزرگ و کوچک صنعتی به مدار تولید عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کردند به طوری که حدود ۱۰۰ واحد صنعتی در سال جاری به مدار تولید برگشت و پرونده تعداد دیگری از واحدها نیز در دست بررسی است.
وی ادامه داد : برنامه ما در سال رونق تولید و اشتغال علاوه بر جذب سرمایه گذاری جدید در حوزه های تولیدی و صنعتی، باید حفظ اشتغال موجود باشد و کمک به واحدهای صنعتی دارای مشکلات مالی برای برگشت به تولید نیز براساس این رویکرد اجرایی شد.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : تمامی دستگاههای دولتی اعم از بانک ها، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و سایر حوزه های دیگر موظفند که به حفظ تولید و اشتغال کمک کنند و عملکرد مدیران در این حوزه نیز از سوی استانداری مازندران رصد خواهد شد.
کارخانه های نساجی مازندران شامل سه کارخانه شماره ۱ ، ۲ و ۳ در قائمشهر قرار دارند. کارخانه نساجی شماره ۱ نخستین کارخانه نساجی مازندران است که در سال ۱۳۰۹ راه اندازی شد .
شهرداری قائمشهر مهر ماه سال ۱۳۹۵ کارخانه نساجی شماره یک را از طریق مزایده تصاحب کرد و قرار بود بر اساس مفاد قرارداد بر اساس یک برنامه زمان بندی شده ضمن نوسازی تجهیزات و پرداخت بدهی ها ، مکان کارخانه را تغییر داده و مالک زمین کنونی آن شود.
کارخانه نساجی شماره ۱ قائمشهر در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار در هسته مرکزی این شهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.