به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اساس اعلام فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نوشهر در مراسم رژه نخستین روز هفته دفاع مقدس ، بازسازی عملیات والجر ۸ که مازندران نقش اساسی در آن داشت در روزهای چهارم تا ششم مهر ماه اجرایی می شود.

عملیات والفجر ۸ در تاریخ بیستم بهمن ۱۳۶۴ در منطقه‌ جنوبی عراق به منظور تصرف شبه جزیره‌ فاو و کسب یک برتری سیاسی به‌طور مشترک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و با رمز " یا فاطمه الزهرا (س) " اجرا شد و در تاریخ بیست‌ و نهم فروردین ۱۳۶۵ با تصرف شبه جزیره‌ فاو پایان پذیرفت.

 لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران میدان دار عملیات والفجر۸ و فاتح فاو بود و پرچم گنبد امام رضا(ع) با دستان رزمندگان این لشکر بر فراز مناره فاو به اهتزاز درآمد. مهم‌ترین ویژگی لشکر۲۵ کربلا در عملیات والفجر۸، ادغام یک تیپ زرهی و یک تیپ پیاده با این یگان و تبدیل‌آن به لشکر ویژه ۲۵ کربلا بود. از آنجایی که این لشکر بیش از یک سال در هورالهویزه مستقر بود و عملیات‌های آفندی و پدافندی متعددی انجام داده و از آمادگی رزمی بسیار بالای آبی ـ خاکی برخوردار بود، فرمانده کل سپاه پاسداران در طرح عملیات والفجر۸ حساس‌ترین مأموریت این عملیات را به این لشکر واگذار کرد.

سرهنگ حسین جناسمی گفت که در مجموع ۲۵۶ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان نوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود:  رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و  از خود گذشتگی همراه با تبعیت از رهبری پیروزی های بزرگی را در تاریخ این کشور رقم زدند.

جانشین فرماندهی دانشگاه علوم دریایی نوشهر هم در مراسم رژه امروز که به خاطر بارندگی در سالن شهدای هفتم تیر نوشهر برگزار شد، با تاکید بر سرنوشت سازی مقاومت در جنگ تحمیلی هشت ساله در پیروزی برابر دشمنان و بیمه کردن نظام اسلامی ، گفت : امنیت امروز ما مدیون رشادت های غیور مردانی است در هشت سال دفاع مقدس و ۴۰ سال انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند تا امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

ناخدایکم امیر حسینی آرانی ستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را تشریح کرد و افزود: امروز نیروهای مسلح ایران مظهر اقتدار و بالندگی در کشور هستند و امنیت، عزت و سربلندی برای جامعه فراهم می کنند. 

وی گفت: نیروی دریایی ارتش با اقتدار در راه شهدا گام بر می دارد و با ایثار  و شجاعت،  هراس به دل دشمنان انقلاب اسلامی می افکند.

۳۱شهریور تا ۶ مهر در تقویم کشورمان به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

۳۱ شهریور سال ۵۹ رژیم بعث عراق جنگ هشت ساله نابرابر را بر ملت ایران و علیه انقلاب نوپای مردم این سرزمین تحمیل کرد. 

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری نوشهر تاکنون ۴۶۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

/۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.