امام جمعه نوشهر گفت: جهاد دانشگاهی از ظرفیت های بالایی برای رفع مشکلات در کشور و استان دارد.

حجت الاسلام محمود مشایخ در گفت وگو با ایسنا مازندران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در توجه بیشتر مسئولان به جهاد دانشگاهی و نقش و جایگاه این دانشگاه در تولید علم، اظهار کرد: آنچه از سخنان مقام رهبری برمی آید این است که  دانشگاه ها بخصوص جهاد دانشگاهی باید همه توان خود را بکار گیرند تا عقب ماندگی 300 ساله کشور را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران جهاد دانشگاهی و سایر مسئولان از جوانان و کارکرد آن ها بیشتر استفاده کنند، تصریح کرد: مسئولان جهاد دانشگاهی باید به تولیدات و محصولات جوانان نخبه توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه نوشهر خاطرنشان کرد: مسئولان جهاد دانشگاهی بهتر است از جوانان مبتکر کار بخواهند، آن ها را به وزارتخانه و تشکیلات خود بخوانند، تشویق کنند و محصولات آن ها را خریدار و در کنار آن، نیازهای جدید را مطالبه کنند که به نظر می رسد بر اساس فرمایشات مقام رهبری این مسئولیت متوجه مدیران دانشگاهی است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان اینکه ماموریتی که در خور شان جهاد دانشگاهی باشد واگذار نشده زیرا از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: وقتی انرژی هسته ای به دست جوانان خلاق  این کشور بومی سازی می شود و خود آن ها غنی سازی می کنند، نشان دهنده ظرفیت بالای جوانان و نخبگان کشور است.

وی افزود: همین جوانان در زمان تحریم موشک دوربُرد، پهپاد و صنایع نظامی  پیشرفته ساختند و در زمان جنگ نیز با دست خالی معجزه کردند، جنگیدند، تجهیزات ساختند و همه این ها نشان می دهد از ظرفیت ها آن طور که باید و شاید استفاده نشده است.

امام جمعه نوشهر با تاکید بر اینکه بنابر فرمایشات مقام رهبری در این برهه از زمان که از بیگانگان قطع امید شده است مسئولان باید از ظرفیت نخبگان استفاده بیشتری ببرند، یادآور شد: بنابراین از مسئولان انتظار این است باید بیشتر از ظرفیت ها استفاده کنند و به طور قطع این ظرفیت ها در آینده خود را بیشتر نشان می دهد.

حجت الاسلام مشایخ ایجاد اعتماد به نفس را از سوی مسئولان جهاد دانشگاهی از وظایف این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر وظیفه این است جوانانی که خلاقیت دارند اعتماد به نفس خود را بلاتر ببرند و تلاش خود را در همه زمینه ها از جمله فرهنگی، آموزشی و فناوری بیشتر کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها نباید تنها به درس های تئوری اکتفا کنند و به عمل هم بپردازند، خاطر نشان کرد: مراکز دانش بنیان در این راه  قدمی است که دنباله کار را بگیرند.

امام جمعه نوشهر با اشاره به پیشرفت های فراوان در زمینه تولیدات مختلفف کشاورزی، پزشکی گفت: در برخی قسمت ها از جمله کارهای جزئی در جهت کمک به اقتصاد مشکل داریم که باید به آن پرداخته شود و بر اساس الویت بندی مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور هنوز شایسته سالاری گرفتار برخی خط سازی ها است و در مبارزه با مفاسد نیز مشکلاتی وجود دارد که باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را برطرف کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.