به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس مازندران سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم افزود: نصب دوربین در ورودی و خروجی روستاها سبب شد تا سرقت ها کاهش بیابد.
وی بدون اعلام آماری از سرقت ها افزود: قصد داریم در سال جاری با همکاری استانداری باقی مانده روستاهای مازندران را نیز به سیستم پایش تصویری مجهز کنیم.
استان مازندران دارای سه میلیون و 280هزار نفر جمعیت است که حدود نیمی از آنان در بیش از سه هزارو 500روستا زندگی می کنند.
طبق اعلام نیروی انتظامی مازندران سرقت از تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی از جمله تیلر و موتور پمپ ها ، احشام و محصولات کشاورزی از جمله موضوع های پرونده های تشکیل شده در کلانتری ها و پاسگاه های استان است.
وی پیشگیری انتظامی، قضایی و اجتماعی را سه ماموریت پلیس پیشگیری عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر به جز موضوع پیشگیری انتظامی و قضایی با جدیت پیگیر مقوله مهم پیشگیری اجتماعی در سطح استان هستیم.
وی با اشاره بر اینکه جرم را با تغییر محیط اجتماعی و فرهنگی می توان ریشه کن کرد، گفت: اقدامات پیشگیرانه زمانی در سطح جامعه هدف اثرگذار می شود که مردم و دستگاه ها در کنار هم قرار بگیرند.
سرهنگ گنجیان اظهار داشت: پلیس پیشگیری با رویکرد اجتماعی درصدد است تا حضور کارشناسان انتظامی در مدارس را در سال جاری با هدف آگاهی و اطلاع رسانی به داشن آموران افزایش دهد.
وی در بخش دیگری به موضوع شرکت های حفاظتی و مراقبتی اشاره کرد و گفت: سال ها است که شرکت های حفاظتی و مراقبتی انتظام تحت نظارت پلیس پیشگیری امنیت پارک ها، بانک ها و محلات را تامین می کنند.
وی افزود: ساکنان شهرهای مازندران می توانند با مراجعه به پلیس پیشگیری در هر شهرستانی از نحوه بکارگیری نگهبانان محلات مطلع شوند و با استفاده از این نگهبانان امنیت محله خود را در مقابل سرقت ارتقا دهند.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.