به گزارش خبرنگار ایرنا، طول تونل این زیرگذر 300 متر، ارتفاع مجاز آن پنج متر است و 9 متر عرض دارد.
ساخت این زیرگذر اوایل امسال با هدف کاهش بار ترافیکی شرق شهر ساری و تسهیل در عبور و مرور شهروندان آغاز شده بود.
این زیرگذر که در میدان هلال احمر ساری ساخته شده، نقطه برخورد ترافیک سه بلوار دفاع مقدس، طالقانی و امام رضا(ع) است.
شورای شهر ساری برای ساخت این زیرگذر 70 میلیارد ریال اعتبار مصوب کرده بود که بعدا 50 میلیارد ریال دیگر هم به آن اضافه شد .
شهردار ساری در مراسم افتتاح این زیرگذر گفت: یکی از مشکلات اساسی که در اغلب شهرها وجود دارد معضل ترافیک است که اگرچه شاید براحتی نتوان این معضل را رفع کرد اما با تلاش می توان بخشی از مشکلات را کاهش داد.
مهدی عبوری افزود: مطالعات طرح جامع ترافیکی شهر ساری هم از شورای چهارم شروع شده و در شورای پنجم در حال پیگیری است و معتقدیم با برنامه می توان مشکلات ترافیکی را حل کرد.
وی گفت: در پروژه زیرگذر شهید علمدار در کنار شمع های سازه ای، شمع های پلاستیکی هم استفاده کردیم و برای حل معضل آبگرفتگی در تونل، نقب زنی به طول ۳۰۰ متر انجام شده که رودخانه تجن منتهی می شود.
عبوری افزود: شهرداری ساری توانست از طریق اوراق تسویه نوع دوم ۴۵۰ میلیارد تومان جذب، یکصد میلیارد تومان بدهی مالیاتی را از سال ۸۲و ۸۷ و قرارداد بدهی پیمانکاران را تا سال ۹۶ پرداخت کند، ۱۰۵ میلیارد تومان بابت وام سال ۸۸ را که برای پل ولی عصر گرفته شده بود ، تسویه کرد و تا ۶ ماهه نخست سال ۹۸ همه دیون پیمانکاران تسویه می شود.
وی با اعلام این که از محل سفر ریاست جمهوری ۴۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای پروژه های ساری اختصاص یافت، گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب، در سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی، فرهنگی و ورزشی در ساری به بهره برداری می رسد.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.