سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد ساری گفت: شناخت رخنه و شبیخون فرهنگی دشمن بسیار مهم است برای مقابله با این معضل،اتحاد و همدلی حوزه و دانشگاه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حسین منصوریان  در نشست علمی فرهنگی استادان دانشگاه ها و حوزه های علمیه ساری بر ضرورت همگرایی حوزه و دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: به فرموده امام راحل وظیفه معلم هدایت جامعه به سوی خداست بنابراین همه ما چه در دانشگاه و چه حوزه معلم هستیم و هدفمان واحد و رسیدن به خداست.

وی افزود: همه ی ما در هر کسوتی باید درد و رنج انسانها را درک کنیم اگر چنین نباشد؛ وجود ما در جامعه مفید نخواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد مازندران واحد ساری به آسیب های اجتماعی جامعه اشاره و مشکلات فرهنگی را مهمترین دغدغه دانست و گفت: در شرایط فعلی مسائل فرهنگی مشکل روز جامعه محسوب می شود البته این موضوع در دانشگاه ها به خوبی محسوس است ، باید با همفکری و همگرایی راه حل مناسبی برای حل این مشکل پیدا کرد چرا که این مشکل از دغدغه های مقام معظم رهبری است و بارها بر مقابله با این آسیب تاکید کردند.

وی به سه چالش در حوزه بینشی ،گرایشی و کنشی اشاره بر تفکر در این سه حوزه تاکید کرد و افزود: متاسفانه امروزه معرفت شناسی و انسان شناسی در دانشگاه ها مورد غفلت قرار گرفته است و دانشجویان ما از این مقوله چندان اطلاعاتی ندارند.

منصوریان با بیان مطالب مطروحه آن را سه چالش مهم در جامعه دانست که نیاز به همگرایی و اتحاد و  راهکاری مناسب در جامعه دارد.

وی به شبیخون فرهنگی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و تصریح کرد: تهاجم فرهنگی، از مباحثی است که در جامعه کنونی ما دارای اهمیت بسیار زیادی برای بررسی و توجه است.

منصوریان با بیان اینکه ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و مقام معظم رهبری نیز آن را از دغدغه های مهم جامعه دانستند ،ادامه داد: شناخت رخنه و شبیخون فرهنگی دشمن بسیار مهم است برای مقابله با این معضل،اتحاد و همدلی حوزه و دانشگاه ضرورت دارد.

وی با اشاره به فرامین امام راحل مبنی بر اینکه باید ارتباط خود را با دانشگاه تقویت کنیم ، بر اندیشه ایجاد تمدن ایرانی و اسلامی تاکید کرد و افزود: در چنین شرایطی اتحاد و همدلی بهترین ظرفیت برای تحقق تمدن ایرانی و اسلامی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.