نماینده مخترعین استان مازندران گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات به پژوهشگران با توجه به افزایش قیمت محصولات اولیه تسهیل گری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ساری،پارسا دانشور در دیدار با آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران که صبح امروز بمناسبت هفته پژوهش در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد به ظرفیت مخترعین استان اشاره کرد و تاکید کرد: دستگاه های دولتی از محصولات دانش بنیان استانی حمایت کنند.

وی چند نمونه اختراعات مخترعین استان اشاره و اینکه حتی کسورهای دیگر نتوانستند به این اختراعات دست پیدا کنند،افزود: یخچال نگهداری از واکسن نمونه ای از اختراعات نخبگان این استان بوده که هنوز خریداری نشده است انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حمایت از این دستاورد با مخترعین همکاری کند.

این مخترع کشوری گفت: بودجه تحقیقاتی مخترعین به دلیل تحریم ها رشد بالایی داشته و خرید آن در توان پژوهشگران نیست البته سازمان بسیج مبلغی بلاعوض پرداخت می کند اما این کافی نیست .

وی خواستار شد تا بانک ها در پرداخت تسهیلات به پژوهشگران با توجه به افزایش قیمت محصولات اولیه تسهیل گری کنند.

دانشور خاطر نشان کرد: تکنولوژی های متعددی از سوی مخترعین اختراع شد اما به دلیل همکاری دستگاه های دیگر این محصولات بدون استفاده مانده است انتظار می رود دستگاه هایی مرتبط با این موضوع تکنولوژی های ما را خریداری کنند.

وی گفت:هم اکنون دو طرح ملی در دست اقدام است اما زمینه تحقیق آن به خوبی فراهم نیست و اینکه این تکنولوژی ها به فروش می رسد یا خیر از دغدغه های مهم مخترعین است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.