به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را توانمند سازی سازمان های مردم نهاد اعلام کرد و گفت که این کلاس ها با توجه به اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه و برنامه آمایش سرزمین استان در هفت فرمانداری استان در حال برگزاری است.
وی با اعلام این که کلاس ها بر اساس نیازمندی های تشکل های مردم نهاد استان و بر اساس آسیب شناسی های صاحب نظران تدوین شده است، گفت که کلاس های آموزشی در سه مقوله آشنایی با ساختار سازمان های مردم نهاد ،امور مالیاتی و نحوه گزارش نویسی است.
سرپرست استانداری مازندران آموزش را یکی از راههای مهم توانمندسازی اعضای تشکل های مردم نهاد دانست و افزود: ما باید در برنامه های آموزشی تهیه شده سعی کنیم به سمتی حرکت کنیم که پاسخگویی نیازهای واقعی این تشکل ها و البته جامعه هدف آنها باشد.
حسین زادگان از ثبت نام 241 سازمان مردم نهاد در سامانه سازمان های مردم نهاد خبر داد و گفت: مجموعه استانداری و فرمانداری های تابعه در 12 موضوع برای تشکل های مردم نهاد مجوز صادر می کنند و بیشتر مجوز های ثبت شده در استان با موضوع امور اجتماعی ، خیریه و نیکو کاری است.
سرپرست استانداری مازندران گفت: ما در عصر ارتباطات زندگی می کنیم، بنابراین باید سعی کنیم از قابلیت های رسانه های مجازی این دوره برای دسترسی بیشتر به جامعه مخاطبان و آموزش های لازم جهت توانمند سازی آنها استفاده کنیم .
وی تاکید کرد: استفاده از این قابلیت های جدید می تواند هم در هزینه ها و هم زمان اعضای هیات موسس سمن ها و دولت صرفه جویی کند .
حسین زاداگان به سمن ها توصیه کرد که در راستای وظایف تعریف شده، فعالیت های خود را گسترش دهند تا مردم و دستگاه های دولتی تاثیر مثبت وجود سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم در امور مختلف را بیشتر احساس کنند.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.