به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز پنجشنبه در همایش روز آتش نشان که در ساری برگزار شد ، افزود : پیروی از مقررات ملی ساختمان که تامین کننده نکات استاندارد و ایمن ساختمان است باید از سوی سازندگان مورد توجه قرار بگیرد و به نوعی پشت گوش انداخته نشود .
وی اعمال نظارت بر روند اجرای ساخت و سازها از سوی نهادهای متولی از جمله شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی برای اجرایی شدن این قوانین را ضروری دانست و تاکید کرد: مقاوم سازی و استفاده از لوازم استاندارد و ایمن از جمله تکالیفی است که باید در ساخت و سازها مورد توجه قرار بگیرد .
استاندار مازندران به وقوع 2 زلزله اخیر در مازندران اشاره کرد و گفت: این استان از جمله نقاط زلزله خیز کشور به شمار می رود که ایمنی ساختمان ها در کاهش تلفات احتمالی تاثیر خواهد گذاشت .
وی افزود: با توجه به وقوع حوادث اینچنینی نیاز داریم تا آیین نامه های کنترل ساختمان و مقررات ملی ساخت و ساز رعایت شود تا مشکلی پیش نیاید .
اسلامی از آتش نشانی به عنوان حرفه ای خطرآفرین نام برد و گفت: آتش نشان با عشق و علاقه ای که به این حرفه دارد به این عرصه وارد می شود .
وی به کمبود تجهیزات و امکانات آتش نشانی های مازندران اشاره کرد و از اعضای شورای اسلامی شهرها خواست تا در ردیف بوجه ای شهرشان تخصیص اعتبار برای تامین این تجهیزات را مورد نظر قرار بدهند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.