به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که دوشنبه شب در بیمارستان فوق تخصصی شمال آمل برگزار شد، از مقام شامخ هشت شهید شبکه بهداشت و درمان و هشت تن از خانواده های معظم شهدای والامقام مدافعان حرم شهرستان تجلیل و قدردانی شد.
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این آیین گفت : تفکر انقلابی و ایمانی شهدای دوران دفاع مقدس در شرایط حساس کنونی کشور بهترین نسخه و دفع کننده تهدیدهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی و نیز بهبود وضعیت کشور است.
فرهنگ بابامحمودی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از نهضت امام حسین (ع) است و این تفکرات ناب امروزه به عنوان نماد آزادی خواهی و مقاومت مورد خواست جامعه جهانی و پذیرش آنان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه برگزاری کنگره‌ های شهدا به مثابه تزریق حیات به کالبد جامعه و نسل جوان است، اظهار داشت: این بزرگداشت ها، یادآور فداکاری‌ و رشادت‌های رزمندگان و شهیدانی بوده که امنیت و آرامش امروز ما مدیون آنان است.
بابامحمودی گفت: در راه شهدا هر چه هزینه شود، سرمایه گذاری است و در این راه هرچه به لحاظ فکری و امکانات در اختیار داریم باید با کمال میل هزینه کنیم.
وی با بیان اینکه حفظ آثار شهدا و دفاع مقدس ریشه قرآنی دارد، افزود: امروز برای حفظ آثار تمدنی هزینه ‌های هنگفتی می‌شود و برای حفظ آثار شهدا باید حساسیت بیشتری داشت.
بابامحمودی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست چون موجب حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.
شهرستان حدود 406 هزار نفری آمل از دوران پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و سال های پس از آن یکهزار و 48 شهید برای پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.