مازندران تابستان امسال نسبتا هوای خوبی داشته و بارانهای رگباری در ماه مرداد توانسته گرمای هوا را در این استان در گرم ترین ماه سال تلطیف کند.
بارانهای رگباری در شهریور ماه نیز ادامه یافت و نمودار هفت روزه پیش بینی هوای مازندران توسط اداره کل هواشناسی استان در روز سه شنبه نشان می دهد که از بعداز ظهر امروز و شب هوای ابری همراه با وزش باد بویژه در دامنه ها و ارتفاعات شکل می گیرد.
همچنین پیش بینی های هواشناسی مازندران نشان می دهد که از فردا هوای استان صاف تا نیمه ابری و هنگام شب در ارتفاعات با افزایش ابر همراه باشد، پنجشنبه و جمعه هوای استان صاف تا نیمه ابری است و این شرایط در روز شنبه هفته آینده از شب به صورت افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهد بود.
نیمه ابری گاهی با افزایش ابر بویژه در مناطق غرب با رگبار پراکنده و وزش باد شرایط جوی غالب مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده پیش بینی شده است.
کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: بارش های رگباری از امروز در نقاط پایین دست و جلگه ای مازندران رخ می دهد و تا پایان همین امروز ادامه دارد.
سعید غلامپور ادامه داد: در مناطق بالادست و ارتفاعات این وضعیت و شرایط جوی را از امروز شاهد خواهند بود و این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص شرایط جوی بارش های رگباری توضیح داد: این شرایط آب و هوایی زمانی رخ می دهد که بخاطر گرمای هوا، زمین گرم می شود و با ورود و حرکت توده هوای سرد روی هوای گرم، رگبار در مناطق ایجاد می شود.
کارشناس هواشناسی مازندران گفت که برغم تصورات در این خصوص که بارش ها در ارتفاعات موجب ایجاد سیلاب می شود این بارش های رگباری و گذرا موجب بروز چنین حالتی نمی شود و خطراتی را برای افراد ساکن و عبوری ایجاد نخواهد کرد.
هوای بهاری و خنکی هوای مازندران در روزهای گرم امسال باعث شد تا مردم این استان کمتر به سمت روشن کردن وسایل گرمایشی بروند و با خنکای طبیعی هوا این روزها را سپری کنند.
بنا بر امارها در مرداد امسال به عنوان گرمترین ماه سال میانگین بارش در استان 34 میلی متر بود که به نسبت مدت مشابه سال قبل بیش از پنج برابر بیشتر است، هر چند در کل امار 11 ماهه میزان بارش در مازندران روند کاهشی داشته است.
داده های آماری اداره کل هواشناسی مازندران نشان می دهد که میانگین دمای هوای استان در مرداد امسال 25 و 9 درجه سانتی گراد بود که به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود یک درجه کاهش دما داشت.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی مازندران، بیشینه دمای هوای امروز این استان مربوط به ساری است که به 31 درجه سانتی گراد می رسد.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.