به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: در اربعین حسینی مردم همواره پای کار هستند و باید کمک رسانی به آنها جزو اولویت کاری قرار گیرد.
وی اظهار داشت: کمیته اجرایی ستاد اربعین مهم ترین اقدامات و مشکلات سال قبل را بررسی و پیشنهادات خود را برای ارایه خدمات در مراسم امسال ارائه کند.
استاندار لرستان با بیان اینکه این استان در سال های گذشته در ایلام فعالیت عمرانی داشته است، افزود: امسال به استان های مرزی برای مراسم اربعین حسینی ردیف بودجه ای تعلق گرفته و تعهدی برای انجام این فعالیت ها توسط دیگر استانها نیست.
وی گفت: نظام هزینه ای جمع آوری کمک های مردمی زیرنظر ستاد اجرایی اربعین باشد و هدف از اعلام یک حساب، ساماندهی پنج هزار نفر در مهران و 10 هزار نفر در عراق باشد.

** اسکان 136 هزار زائر در موکب های لرستان در عراق
مدیرکل بازرسی استانداری لرستان نیز در این نشست گفت: در سال گذشته 136هزار زائر در موکب های لرستان در عراق اسکان یافتند.
حمید کشکولی افزود: در سال گذشته 66 مصوبه توسط 18 کمیته تخصصی تصمیم گیری شد و 33 موکب در داخل و خارج ایران توسط لرستان برپا شد.
وی بیان کرد: زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی به زائرین فراهم شد، 2 دستگاه آمبولانس اعزام و 840 میلیون ریال دارو به عراق منتقل شد.
کشکولی افزود: در مراسم اربعین حسینی از 203 هزار 400 زائر در مهران و 330 هزار زائر در کربلا و نجف و کوت پذیرایی شد.

** پذیرایی از بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر در لرستان
مسئول اجرایی ستاد اربعین حسینی لرستان نیز گفت: سال گذشته از یک میلیون و 324 هزار زائر در لرستان پذیرایی شد و طبق برنامه امسال باید میزبان پنج هزار نفر در نجف باشیم.
سردار عباس علیشاهی بیان کرد: سال های گذشته در عراق مسئولیت اجرا با لرستان بود لذا امسال باید هماهنگی بیشتری داشته باشیم تا مشکلی در روزهای آخر بوجود نیاید.

** صدور 30 مجوز موکب داری در سال گذشته در لرستان
رییس عتبات و عالیات لرستان نیز گفت: 30 مجوز یکساله موکب داری سال گذشته صادر شد که این موکب ها روزانه به 40 هزار نفر خدمات ارائه دادند.
اصغر حقی پور افزود: 21 پروانه مربوط به موکب های داخل استان و 9 پروانه مربوط به موکب های خارج از استان بود.

** لزوم جمع آوری نذورات توسط ستاد مرکزی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز گفت: طبق برنامه های پیش بینی شده تعداد موکب ها ساماندهی خواهند شد و جمع آوری نذورات باید تحت کنترل ستاد مرکزی باشد.
سردار مرتضی کشکولی افزود: از تمامی امکانات سپاه برای خدمات رسانی به زائرین استفاده خواهیم کرد و جزو استان های برتر در ارایه خدمات به زائرین هستیم.

** صدور 31هزار ویزا در لرستان در سال گذشته
رییس سازمان حج و زیارت لرستان با اشاره به صدور 17 هزار ویزا در سال 95 گفت: سال گذشته 31 هزار ویزا در استان برای زائرین صادر شد که 23 هزار ویزا از طریق سفارت عراق در تهران و هشت هزار ویزا در ایلام و کرمانشاه صادر شد.
محمد خسروی افزود: برای تسهیل گری هرچه بیشتر کنسولگری موقت عراق در لرستان دایر شود.
وی با اشاره به عبور زائران 14 استان و پنج کشور از لرستان اظهار داشت: سلامت زایرین بسیار مهم است لذا وزارت بهداشت برای پیشگیری باید بسته های مورد نظر را ارایه دهد.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.