به گزارش ایرنا آیت‌الله سید احمد میرعمادی عصر شنبه در جلسه شورای زکات استان در دفتر امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: عدالت اجتماعی در سایه زکات عملی می شود.
وی با انتقاد از حضور نیافتن برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شورای زکات استان، افزود: در این جلسه به دلیل نبود برخی اعضاء نمی‌توان هیچ تصمیمی گرفت، شورای زکات به این معنا نیست که مدیر به فرد دیگری اجازه دهد که در این جلسه حضور یابد و وقت دیگر اعضا گرفته شود.
امام جمعه خرم آباد گفت:مسئولی که احساس مسوولیت نمی‌کند چطور می‌تواند بحث جمع‌آوری زکات را پیش ببرد؟ بایستی یک ارزیابی از عملکرد دستگاه‌ها انجام شود که در امر زکات چه اقداماتی انجام داده‌اند.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه مسئولی که مایل به پذیرش مسئولیت در شورای زکات نیست انصراف دهد، گفت: مسئولانی که مایل به حضور در شورا نیست به وزارتخانه خود جواب دهند که این مسوولیت را نمی‌توانند بپذیرند.
وی با اشاره به این که بایستی نسبت به امر زکات اهتمام ورزیده شود، اظهار داشت: هر تصمیمی که گرفته شود بی‌فایده است چرا که مدیر اجرایی آن حضور ندارد و ضمانت اجرایی برای تحقق مصوبه وجود ندارد.

**سال گذشته 100 میلیارد ریال زکات در لرستان جمع آوری شد
مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) لرستان در ادامه جلسه گفت: سال گذشته 100 میلیارد ریال زکات در لرستان جمع آوری شد.
جاسم محمدی فارسانی بیان کرد: مبلغ جمع آوری شده زکات فطره در سال گذشته چهار برابر نسبت به سال 95 افزایش داشته است.
وی افزود: سال گذشته 71 درصد زکات استان در حوزه نیازمندان و کمتر از 30درصد دیگر زکات در بخش اقدامات عمرانی صرف شد.
به گفته محمد بازوند مدیرکل صدا و سیما لرستان در سال گذشته بیش از 900 دقیقه برنامه در خصوص زکات از صداوسیما مرکز استان پخش شد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.