به گزارش خبرآنلاین لرستان، در ادامه اجرای طرح بی زباله در لرستان و پاکسازی دره شگفت انگیز و باستانی تفریحی شیرز، فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: متاسفانه امروزه بحران ریختن زباله در طبیعت به یک پدیده تبدیل شده است و تمام تلاش ما باید برای تغییر این رویکرد و حرکت در مسیر طبیعت بدون زباله باشد، چرا که ریختن زباله در طبیعت برابر است با نابودی محیط زیست.

وی با بیان اینکه هر تن زباله حدود 400 متر مکعب گاز گلخانه ای دی اکسید کربن متصاعد می کند و از هر تن زباله 400 تا 600 لیتر شیرابه خارج می شود که می تواند تاثیر خطرناکی روی آب و خاک داشته باشد بر لزوم فرهنگ سازی و مدیریت در حوزه پسماند تاکید کرد.

فتحی بیرانوند گفت: بازگشت به طبیعت در مورد بسیاری از مواد موجود در زباله مانند ظروف آلومینیومی، شیشه ای، کیسه ها و ظروف پلاستیکی به طول می انجامد و این مواد سال ها باعث آلودگی و آسیب به محیط زیست می شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن تشکر و قدر دانی از عملکرد خوب سازمان مردم نهاد جنگلیاران کوهدشت، انجمن های مردم نهاد هنارس، آوای اردیبهشت، آوای باران، آب و خاک، سفیران سلامت (حامیان زیست محیطی و منابع طبیعی شهرستان کوهدشت) در انجام فعالیت های زیست محیطی ایام نوروز، خصوصا پاکسازی دره باستانی شیرز تشکر و قدر دانی نمود و بیان داشت: تشکل های زیست محیطی مردم نهاد بازوان قدرتمند سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت و حراست از محیط زیست می باشند.

گفتنی ست: در ادامه این برنامه با حضور گسترده و پررنگ تشکل های مردم نهاد و ارگان ها و ادارات دولتی شهرستان کوهدشت، دره باستانی شیرز که یکی از مناطق جذاب گردشگری لرستان می باشد و هرساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف کشور است، از زباله پاکسازی شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 895118
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.