به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در آخرین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی سال جاری استان اظهار داشت: طی شش ماهه اخیر حدود شش جلسه داشتیم که برخی از این جلسات با حضور مقامات کمیسیون‌های مجلس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه موضوعات مختلف بخش خصوصی در این جلسه مطرح می‌شود، بیان داشت: امروز موضوعاتی در رابطه با پیمانکاران و مشکلاتی که در بحث مناقصه‌ها دارند مطرح و تصمیمات لازم گرفته شد.

دکتر خادمی به برگزاری مناقصه‌ها به روش معمول و قانونی خود تاکید کرد و گفت: در شرایط امتیاز برابر واگذاری پروژه اگر اختیاری در استان داریم، کارفرما در قالب یک شاخص تعریف شده اولویت را به پیمانکار بومی واگذار کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر پیمانکاران اشکالات و یا اعتراضی در بحث برگزاری مناقصه‌ها دارند گزارش خود را به دفتر فنی استانداری که رییس دبیرخانه است ارائه دهند، افزود: در شش ماهه اخیر 62 میلیارد تومان تهاتر بین پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت که اقدام خوبی بوده است.

وی به مطرح شدن موضوع تعاونی‌های دارویی و داروخانه‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند اشاره کرد و گفت: در این رابطه تصمیماتی گرفته شد.

دکتر خادمی با بیان اینکه برخی داروخانه‌ها که در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها قرار دارند نسبت به داروخانه‌هایی که مستقل هستند مطالبات خود را از بیمه‌ها با تاخیر بیشتری وصول می‌کنند، ادامه داد: در این جلسه قرار شد با یک وحدت رویه‌ای تمام این داروخانه‌ها هم زمان مطالبات خود را دریافت کنند.

به گفته استاندار لرستان برنامه و هدف دولت تقویت و حمایت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به اینکه در فضای کسب و کار آخرین رتبه را داریم، خاطرنشان کرد: در تابستان جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته وضعیت بدتر بود اما خوشبختانه پاییز امسال شرایط اقتصادى و رونق تولید بهبود یافت.

دکتر خادمی تصریح کرد: موضوع جلسات طی شش ماهه اخیر متفاوت و در بحث صادرات محصولات کشاورزی، تولیدات صنعتی و همچنین موضوعات مختلفی برای جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از بخش خصوصی بوده که مطرح شده است.

استاندار لرستان بیان داشت: در بحث‌های ملی مهندس کیان‌پور همواره همراه بوده و کمک شایانی به حصول نتایج در مرکز داشته است و هرگز نگاه منطقه‌ای به مسائل ندارد.

وی یادآور شد: در بحث اشتغال به هیچ عنوان اعتقادی به آمارسازی نداریم و از ابتدای ورود به لرستان در شورای اشتغال به این موضوع تاکید شده است که در ارائه آمار اصلاحاتی انجام گرفت و باید دقت بیشتری شود.

استاندار تصریح کرد: همیشه روش‌های بهتری جهت انجام کار برای مدیران وجود دارد اما این به معنی کم کاری در مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، نیست.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 884718
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.