به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی به دلیل اهمیت موضوع در کنار برنامه های اقتصاد مقاومتی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: پس از ورود مستقیم مقام معظم رهبری به حوزه مبارزه با مواد مخدر و آسیب اجتماعی فعالیت های خوبی در استان لرستان آغاز شده است.
استاندار لرستان افزود: دولت منابع خوبی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و مواد مخدر به لرستان تخصیص داده است که بخشی از آن به استانداری واگذار شده است.
وی از تهیه تنظیم سند مبارزه با خرده فروشان خبر داد و گفت: نقاط آلوده شناسایی و وظیفه دستگاه ها در این سند مشخص شده است که بر اساس آن اقدامات دستگاه ها برنامه ریزی می شود.
خادمی با اشاره به اینکه تامین اعتبارات دستگاه ها صورت گرفته و بهانه ای نخواهند داشت، افزود: از پراکنده کاری باید جلوگیری و از موازی کاری بین دستگاه ها پرهیز کنیم.
وی ادامه داد: در سال آینده در زمینه پاکسازی و کاهش مصرف مواد مخدر اقدامات لازم انجام و نقشه راه دستگاه ها در آن مشخص شود.
دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان نیز در این نشست گفت: جمع آوری معتادین متجاهر توسط مسئولان مربوط با رسیدن ایام نوروز در دستور کار قرار می گیرد و در این ایام آموزش هایی در حوزه پیشگیری به مسافران اعطا می شود.
مجتبی بیرانوند افزود: یکی از موارد نارضایتی مردم دسترسی آسان به مواد مخدر بوده که استاندار لرستان با بازدید از محله آسیب خیز، سند جامع مبارزه با مواد مخدر تهیه و شرح وظایف دستگاه ها مشخص شد.
وی ادامه داد: در این راستا برخورد با خرده فروشان در دستور کار قرار گرفته است و دستگاه ها از جزیره ای عمل کردن در مناطق آسیب پذیر خودداری می کنند.
جانشین فرماندهی انتظامی لرستان نیز با اشاره به کشف چهارتن انواع مواد مخدر در لرستان طی سالجاری گفت: ١٩ درصد افزایش مواد مکشوفه نسبت به سال گذشته در استان را شاهد هستیم.
علی احمدی تبار از افزایش یک درصدی دستگیری معتادین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در طرح پاکسازی نقاط آلوده ٦٨٧ مورد طرح کنترلی مناطق انجام شده که ٢٥درصد افزایش کشف مواد مخدر سنتی را به همراه داشته است.
وی با اشاره به منهدم شدن ٦٩ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری با ٢٥درصد افزایش نسبت به سال گذشته گفت: تعداد سه هزارو ٥٧٥ خرده فروش دستگیر شد که طبق آمار ٢ درصد افزایش داشته است.
قاسم ولی زاده مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان نیز گفت: در سال ٩٥ اعتبارات سهم استان در حوزه مواد مخدر هشت میلیارد ریال بوده که امسال این میزان به ٢٠ میلیارد ریال افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا سند مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر استان لرستان در پایان این نشست رونمایی شد.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.