رضا امینی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درسال جاری با اجرای طرح های حمایت از کشاورزان از سوی دولت درراستای توسعه سیستم آبیاری تحت فشار یک هزار و 500 هکتار ازاراضی زراعی و باغی بروجرد به این سیستم تجهیز شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون 60 درصد هزینه طراحی و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار درمجتمع های باغی و 55 درصد هزینه اجرای این طرح در اراضی کشاورزی به صورت بلاعوض از سوی دولت پرداخت می شود.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجرد بیان کرد: اجرای طرح های آبیاری تحت فشاربا هدف کاهش اثرات ناشی ازخشکسالی و رفع مشکلات آبی اراضی باغی و زراعی و حمایت از کشاورزان درحال اجرا بوده و در سال جاری دولت حمایت های ویژه ای دربخش آبیاری قطره ای و باغات تحت پوشش در نظر گرفته است.
امینی اضافه کرد: این اقدام ازسوی دولت با هدف حمایت ازکشاورزان، افزایش سطح تولیدات باغی و کشاورزی و نیز تشویق کشاورزان به استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت منابع آب صورت گرفته و برای اخذ این اعتبارات ازسوی دولت نیاز به سند نبوده و با اجاره 10 ساله می توان از این خدمات بهره مند شد.
وی ادامه داد: متقاضیان دریافت اعتبارات برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشاردرباغات و اراضی کشاورزی می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی این شهرستان و تشکیل پرونده درکمترین زمان از این خدمات بهره مند شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد ادامه داد: مجموع اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان را 68 هزار هکتار است که از این مجموع اراضی کشاورزی این شهرستان 34هزارهکتارآبی و 34 هزارهکتار دیم می باشد که درحدود 15 هزارهکتاراز اراضی آبی شهرستان را شامل باغات می شود.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.