به گزارش ایرنا علی هادی چگنی عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران خرم آباد افزود: تنها 23 درصد از زمین های کشاورزی لرستان، آبی است حال آنکه میانگین کشوری زمین های کشاورزی آبی 46 درصد است.
وی با اشاره به تشکیل شورای دانا متشکل از نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، رئیس‌ کل دادگستری، رئیس مجمع نمایندگان و استاندار لرستان گفت: نخستین نشست این شورا با موضوع آب و لزوم افزایش تخصیص آب استان برگزار شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: شورای دانا مطالبات مردم استان لرستان را پیگیری می کند و در این راستا مشکل تخصیص آب استان در اولویت قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: ایجاد شورای راهبردی توسعه لرستان یا شورای دانا در راستای سیاستگذاری توسعه استان و هماهنگ کردن فعالیت ‌ها در استان، جهت ‌دهی به بحث‌ های سرمایه‌ ای در استان به ‌ویژه فعالیت ‌های سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه از منابع عمومی و ملی تشکیل ‌شده است.
هادی چگنی افزود: ایجاد همدلی و هم ‌افزایی برای همگرا کردن نیروهای مؤثر لرستان در راستای توسعه استان هدف اصلی تشکیل این شورا است.
وی با اشاره به لایحه بودجه 97 کشور گفت: بودجه سال 97 لرستان نسبت به سال گذشته افزایش بیشتری داشته است.
وی حرکت به سمت تمرکززدایی را یکی دیگر از محورهای مهم لایحه بودجه 97 برشمرد و تصریح کرد: ایجاد 980 هزار فرصت شغلی از دیگر محورهای لایحه بودجه 97 بوده که بیشترین سهم اشتغال کشور در لایحه بودجه به بخش صنعت اختصاص پیداکرده است.
وی بیان کرد: همچنان تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فقر مطلق، و همچنین افزایش بهبود حوزه سلامت ازجمله محورهای مهم لایحه بودجه سال 97 بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان افزود: بودجه همانند یک ترازو دارای 2 کفه درآمد و هزینه است و پیش بینی درآمد تابع مواردی است و در بودجه 97 برخی درآمدها دست کم گرفته شده و ساختار بودجه 97 با نظم و شفافیت خاصی همراه است.
وی گفت: در این لایحه معضلات کشور نیز در نظر گرفته شده و اولویت کارها با طرح ها نیمه تمام است.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.