به گزارش ایرنا امام جمعه پلدختر روز شنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر گفت: بعد از جریان کودتای 28 مرداد در سال 32 با وجود خفقان شدید حاکم بر کشور نیکسون معاون وقت رییس جمهوری آمریکا که بانی این کودتا بود، به ایران سفر کرد.
حجت الاسلام محمد سوری افزود: دانشجویان در 16 آذر در اعتراض به این اقدام دست به قیام و سردادن شعارهای ضد استکباری زدند که تعدادی از آنها به شهادت رسیدند و این قیام نقطه عطف و نماد حرکت های انقلابی و ضد استکباری شناخته شد.
وی با گرامیداشت روز دانشجو گفت: امروز دانشجویان جامعه اسلامی ما میراث دار این گونه حرکات ضد استکباری، ایثارگری ها و جانفشانی ها هستند و دشمن دانشجویان را برای رسیدن به اهداف خود یکی از اصلی ترین اقشار قرار داده و برای آن برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کند.
امام جمعه پلدختر روحیه استکبار ستیزی را نماد بارز دانشجویان انقلابی دانست و افزود: دانشجو باید در بصیرت و دشمن شناسی الگو و شاخص باشد و نقشه های شوم دشمنان را بخواند تا بتواند با شجاعت با آن مقابله کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه مهم ترین زیرساخت توسعه هر جامعه است، اظهار کرد: اندوختن علم و دانش باید در مسیر نظام توحیدی با آگاهی و بصیرت شناخت راه و دشمن شناسی باشد تا موجب توسعه و تعالی جامعه و کشور شود.
حجت الاسلام سوری به نقش مهم دانشجویان و قشر جوان در جامعه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: دانشجویان باید قدر منزلت و جایگاه خود را بدانند و علاوه بر توجه به فضای علمی و فناوری روز در دانشگاه به ترویج فرهنگ دینی و دفاع از ارزش ها نیز بپردازند.
وی افزود: دانشجو باید آرمان گرا باشد و دسیسه های دشمن را بشناسد که نتیجه راه شناسی یا شناخت هدف همان مجاهدت است.
امام جمعه پلدختر گفت: جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس و امروز در دفاع از حرم به اقتضای زمان و با آگاهی و بصیرت در مقابل دشمنان ایستادند و با نثار جان شیرین خود عزت، افتخار و پیروزی را به ارمغان آوردند.
به گزارش ایرنا در این آیین از 111 دانشجوی نخبه و برتر دانشگاه ‌های شهرستان پلدختر شامل دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی، علمی کاربردی، پرستاری و دولتی تجلیل به عمل آمد.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.