امیر محمد نظرپوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بیش از 513 هکتار از عرصه های جنگلی شهرستان سلسله رویشگاه گونه منحصر به فرد بلوط مازو در استان لرستان است.
وی با اشاره به اینکه 113 هکتار از عرصه های جنگلی منطقه قلایی بخش فیروز آباد شهرستان سلسله رویشگاه گونه منحصر به فرد بلوط مازو است، عنوان کرد: این منطقه به دلیل استفاده های دارویی و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی محصور شده و تحت حفاظت منابع طبیعی شهرستان است.
وی افزود: علاوه بر آن بیش از 400 هکتار از این گونه کمیاب نیز در عرصه های جنگلی این منطقه به صورت پراکنده وجود دارد که امکان حفاظت از آن‌ها به دلیل پراکنش ممکن نیست.
نظرپوری با اشاره به اینکه گونه منحصر به فرد و کمیاب بلوط مازو فقط در مناطقی از سردشت کرمانشاه، کردستان و منطقه قلایی شهرستان سلسله وجود دارد، گفت: این گونه بلوط دارای درصد بالایی از تانن است که در فرمولاسیون داروهای ضد خونریزی و سوختگی استفاده می شود.
رئیس منابع طبیعی سلسله عنوان کرد: از این گونه برای ساخت تورهای ماهیگیری و حفاری چاه های نفت استفاده می شود. همچنین در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و تهیه 32 نوع رنگ با طیف‌ها و استانداردهای مشخص نیز به کار می‌رود.
شهرستان سلسله دارای 112 هزار هکتار عرصه های ملی است که 54 هزار هکتار از آن ها جنگلی و 58 هزار هکتار نیز مرتعی هستند.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.