به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار خرم آباد در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: دولت برای رسیدن به اهداف ابزارهای مختلفی در اختیار دارد اما مهمترین این ابزار استفاده از جریان های هنری است چرا که هم کم هزینه است و هم اینکه از تاثیرگذاری بسیار بیشتری برخوردار است.
اسد عبدالهی لرستان را یکی از سکونتگاه های اولیه بشر خواند و افزود: نقاشی های کشف شده بر روی دیواره غارها بیانگر آشنایی دیرینه مردم لرستان با هنر است.
وی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در لرستان نشان دهنده وجود ظرفیت های بالای انسانی و طبیعی در این استان است.
عبدالهی حمایت جدی از هنرمندان را یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید دانست و افزود: اگر بنا به توسعه فرهنگ باشد به طور قطع حمایت از هنرمندان و تعامل فرهنگی مثبت باید در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد.
دبیر سومین جشنواره بین المللی همار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخستین جشنواره اجرای محیطی بهار93 در آبشار بیشه با هدف توجه به خطر آلودگی های محیطی و دومین جشنواره نیز زمستان 93 در جزیره هرمز با هدف ترویج اکوتوریسم برگزار شد.
راضیه گودرزی با اشاره به تفاوت های سومین جشنواره همار با دوره های پیشین افزود: اجرا در جشنواره های گذشته بصورت چیدمان محیطی بود اما در این دوره اجرای محیطی با رویکرد لزوم توجه بیشتر به طبیعت در دستو کار قرار گرفته است.
سومین جشنواره بین المللی اجرای محیطی همار با حضور هنرمندانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئد و سنگاپور و همچنین هنرمندان مطرح ایرانی در خرم آباد به مدت هشت روز برپاست.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.