هادی سپهوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد:متوسط عملکرد برداشت گل زعفران در مزارع این شهرستان حدود 100کیلوگرم است.
وی افزود: طی سالهای 95 و 96 و در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی، توسعه کشت گیاهان دارویی و همچنین به منظور افزایش در آمد روستائیان و ایجاد اشتغالزایی 33 هکتار از اراضی شهرستان سلسله به کاشت زعفران اختصاص داده شده است.
به گفته وی با توجه به اینکه طول عمر زعفران کاشته شده در این شهرستان یکساله و یا دوساله است ، عملکرد تولید زعفران در هر هکتار ، از سالهای سوم به بعد بدست می آید.
با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، شهرستان سلسله بهترین شرایط را برای کشت زعفران داشته و زعفران تولیدی این منطقه از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
مدیر جهادکشاورزی سلسله همچنین با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای ایجاد 2 مرکز جهاد کشاورزی در دهستان های بسطام و قلایی، تصریح کرد: شهرستان سلسله یکی از قطب های تولید در بخش کشاورزی استان لرستان محسوب می شود که با ایجاد این 2 مرکز در سالهای آتی موفقیتهای بخش کشاورزی این دو دهستان تاثیر بسیاری در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شهرستان خواهد داشت.
سپهوند افزود: با احداث این مراکز تمامی کارهای کشاورزی اهالی این منطقه با نظارت دقیق کارشناسان کشاورزی و به صورت علمی انجام گرفته و استفاده از تسهیلات بانکی و تهیه انواع نهاده ها نیز برای کشاورزان فراهم و بخصوص اجرای برنامه های آموزشی در زمینه های مختلف بخش کشاورزی موجب رونق اقتصادی بهره برداران روستاهای تابعه این دهستان ها خواهد شد.
شهرستان سلسله دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان، 25 هزار هکتار دیم و 12 هزار هکتار آبی و 4 هزار هکتار نیز وسعت باغات شهرستان است.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.