به گزارش خبرآنلاین لرستان، با حضور بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، کاظمی نماینده شهرستان پلدختر، رازانی دادستان استان، فرماندار شهرستان پلدختر و همچنین چند تن از مدیران کل استانی و مسئولین شهرستانی جلسه شورای حفاظت اراضی ملی با محوریت تالابهای پلدختر در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار، و از این تالابها بازدید به عمل آمد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بخاطر تلاش و کوشش فراوان جهت حفاظت و حراست از محیط زیست استان خصوصاٌ در بحث احیاء تالابهای شهرستان پلدختر، عدم قوانین به روز وکمبود نیروی انسانی در سازمان حفاظت محیط زیست را از مهمترین مشکلات این سازمان در حفاظت و حراست از ذخایر زیستی کشور نام برد.

وی با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ سازی در تمام زمینه ها، بر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در عرصه محیط زیست و منابع طبیعی تاکید نمود و از آن به عنوان یک ابزار مهم در حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی نام برد.

بدری ضمن تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با متصرفین و متجاوزین به اراضی ملی و انفال، از تالابها و عرصه های و چشم اندازهای طبیعی بعنوان ابزارهای اصلی رونق صنعت گردشگری در استان نام برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این جلسه ضمن تشکر از مسئولین ارشد دستگاه قضا در استان جهت پیگیری و رصد مسائل زیست محیطی و برخورد قاطع با متخلفین این حوزه، از تلاش و جدیت این اداره کل در رفع تصرف از اراضی ملی خصوصا در مناطق تحت مدیریت خبر داد.

فتحی بیرانوند با اشاره به چالشهای زیست محیطی شهرستان پلدختر خصوصاٌ در بحث ریزگردها، واژگونی تانکرهای حامل مواد نفتی و عدم رعایت حقابه تالابها از آمادگی کامل سازمان حفاظت محیط زیست جهت احیاء این تالابها با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و تامین منافع مردم محلی خبر دادند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان عدم رعایت حقابه و تبدیل تالابها به اراضی کشاورزی را از مهمترین مشکلات تالابها در شهرستان پلدختر نام برد و عنوان نمود تالابهای پلدختر خصوصاٌ تالاب گری بلمک با توجه به اینکه در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد و دارای چشم انداز بسیار زیبایی می باشد از اولویت های این اداره کل جهت احیاء، حفظ و حراست می باشد.

در پایان جلسه بازدید میدانی توسط تمام اعضاء از تالابهای شهرستان پلدخترصورت پذیرفت و اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی با مشکلات و معضلات زیست محیطی این تلابها از نزدیک آشنا شدند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 785527
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.