به گزارش ایرنا، سردار محمد مهدیان نسب روز سه شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: در زمان های بروز جوادث طبیعی و یا زمان وقوع رویدادها و حوادثی که بنوعی می تواند ایجاد بحران کند و مردم نیازمند خدمات رسانی بیشتری هستند در نیروی انتظامی این آمادگی در بخش های مختلف وجود دارد.
وی با بیان اینکه برنامه ها، طرح ها و سناریوهای مواجهه با چنین شرایطی به روز رسانی و تمرین شده است افزود: در حوزه برون سازمانی نیز با همکاری شورای تامین استان و همه واحدهای دخیل در امنیت استان و اداراتی که در زمان نیاز باید حضور داشته باشند این تعامل بطور کامل برقرار است.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع جزیی از هویت یک ملت زنده است ، گفت: چنین ملتی باید حتما آمادگی دفاعی خود را حفظ کند و موضوع پدافند غیرعامل نیز در همین راستا در تمام زمینه ها باید با جدیت پیگری و مورد توجه قرار گیرد.
فرمانده انتظامی لرستان یادآور شد:پلیس فتا از آمادگی کامل در حوزه جنگ سایبری و فضای مجازی برخوردار است این فضا بطور کامل رصد می شود تا مانع از آسیب رسانی دشمن در تهاجم جنگ نرم و سایر حوزه ها شود.
پدافند غیرعامل منظور مجموعه اقدامات و آمادگی های لازم در حوزه های مختلف به منظور ایجاد امنیت و جلوگیری از بحران در مواقع بروز وقایعی طبیعی یا غیرطبیعی است که این وقایع در صورت عدم آمادگی برخورد با آنها می تواند شرایط عادی را دچار اختلال و بحران کند.
6 تا 12 آبان ماه بعنوان هفته پدافند غیر عامل نام گذاری شده است.
1920/6060
خبرنگار:محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.