به گزارش ایرنا، موسی خادمی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی خرم آباد با حضورنمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که محدودیت در منابع وجود دارد مدیریت کردن و اولویت بندی برای رسیدن به توسعه متوازن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در هیمن راستا تغییر در نظام بودجه ریزی باید با نگاه ویژه به مناطق محرومی همچون استان لرستان مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی در شرایط با محدودیت منابع باید با نگاهی مدیریتی صحیح اولویت بندی بودجه تعیین شود و در جایی که امکان دارد هزینه کمتری صورت گیرد و در بخش هایی از کشور نیز از توان بخص خصوصی استفاده کرد.
استاندار لرستان همچنین گفت: از طریق یک سری ردیف ها و ماده های قانونی طی سال های اخیر امتیازاتی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است اما علی رغم اینکه پولی تحت این عنوان گذاشته شده اما حتی یک ریال هم به این مناطق پرداخت نشده است.
خادمی گفت: مجلس باید ردیف بودجه های خاصی و از همان منابع محدود چند درصد بیشتر از میانگین کشور و تخصیص ردیف های بودجه مناطق محروم را بالاتر ببرد.
استاندار لرستان افزود: بانک های خصوصی آمدند تا ضعف بانک های دولتی را رفع کنند اما در عمل می بینیم که بانک های خصوصی بدترین رفتارها را با تولید انجام می دهند به اینصورت که بیشتری منابع را همین بانک های خصوصی در مناطق محروم جذب می کنند ولی بیش از 90 درصد آنها را در جای دیگری سرمایه گذاری می کنند.
خادمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی طرح های عمرانی در دست اجرای استان لرستان خطاب به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: 6 طرح اولویت دار را معرفی می کنیم تا فارغ از پیگیری های متداول و معمول خودمان در روند اجرا و اتمام آنها مورد توجه شما قرار گیرد تا بتوان بودجه ای برای اتمام آنها در نظر گرفته شود.
وی گفت: طرح راه آهن دورود- خرم اباد- اندیمشک با 35 درصد پیشزفت فیزیکی یکی از این طرح ها است که اتمام آن نیازمند 36 هزار میلیاد ریال است و همچنین طرح راه آهن الیگودرز -ازنا -اصفهان با 30 درصد پیشرفت فیزیکی به هزار و سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است که انجام آن از اثرات توسعه استانی و فرا استانی زیادی برخوردار است.
خادمی افزود: آزاد راه خرم آباد- بروجرد - اراک با 45 درصد پیشرفت فیزیکی و بخشی از کریدور غرب که از لرستان می گذرد نیز از جمله این 6 طرح است که باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرند.
وی با اشاره به اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد نیز گفت: بنا بر ضرورت اجرای طرح توسعه فرودگاه و جایگاهی که فرودگاهها بعنوان شاخصی زیرساختی در روند توسعه استان ها دارند اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد انجام شده که در اجرای آن بنا بر ضرورت از بودجه های محل استانی پرداخت شده که این طرح نیز بعنوان یکی دیگر از 6 طرح اولویت دار باید مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از منابع استانی ما آزاد شود و این طرح بعنوان طرحی ملی در نظر گرفته شود.
جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و شورای توسعه و برنامه ریزی استان روز پنجشنبه با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و مجاسبات مجلس شورای اسلامی در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار شد.
1920/6060
خبرنگار:محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.