به گزارش خبرنگار ایرنا٬ آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی الغدیر شهرستان خرم آباد٬ با تاکید بر اهمیت عبرت آموزی از نهضت عاشورا اظهار کرد: مهمترین درسی که می شود از واقعه کربلا آموخت٬ درس صبر و مقاومت و زیر بار ظلم و زور نرفتن است.
به گفته وی ندای هیهات منه ذله امام حسین(ع) تا روز قیامت چراغ روشنی بخش راه مسلمانان و آزادگان در سراسر جهان خواهد بود و نمونه بارز عمل کردن واقعی به این پیام٬ شهید محسن حججی بود.
آیت الله میرعمادی گفت: شهید حججی سمبل صلابت٬ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است که توانست جلوه ای کوچک از عظمت امام حسین(ع) را با شهادت خود به جهان نشان دهد.
وی اقدام به موقع را یکی دیگر از ویژگی های بارز این شهید دانست و افزود: مدافع حرم شدن در زمان حال ارزشمند است٬ آنچنان که شهید حججی با اخلاص و ایمان خود به آن عمل کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد٬ دومین درس از واقعه کربلا را حرکت در مسیر ولایت عنوان کرد و گفت: شهدای ما در طول تاریخ اسلام اثبات کرده اند که حرکت در مسیر ولایت تنها راه سعادتمندی و موفقیت مسلمانان است لذا حرکت در مسیر ولایت موجب سربلندی٬ عزت٬ کرامت و بزرگی انسان می شود و مخالفت با آن حرام قطعی و گناهی کبیره و نابخشودنی است.
آیت الله میرعمادی تکیه بر توان٬ قدرت٬ استعداد و منابع داخلی را درس دیگر مسلمانان از واقعه عاشورا دانست و گفت: تفکری که می گوید کلید حل مشکلات کشور در دستان آمریکا و در گرو رابطه با این کشور است٬ تفکری غلط و خطرناک است.
وی تنها راه شکست آمریکا را اعتماد به نفس٬ مقاومت و تکیه بر توانایی و ظرفیت های داخلی دانست و افزود: موضع رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام٬ بدعهدی ها و سخنان سخیف و سراسر دروغ او٬ پیام بزرگی به ما می دهد که همان تکیه برتوانایی های داخلی است از این رو به این نتیجه می رسیم که راه حسین(ع) همان راه ایستادگی و مقاومت است که منتج به خوشبختی و پیروزی خواهد شد.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.