به گزارش خبرآنلاین لرستان، وی زیستگاه حیوانات موذی از جمله موش ها را اینگونه تشریح کرد: موش به عنوان یک حیوان موذی شناخته شده بیشتر در کنار رودخانه ها ، گاراژها ، میان نقب ها در پارک ها وآبراه منازل و کانالهادیده می شود و در کوهپایه ها و جاهایی که دارای شیب است کمتر به چشم می خورد.


مهرداد علی پناه زاد و ولد زیاد وسریع ، باهوشی و شناسایی سموم  را از خصوصیات بارز موش برشمرد و گفت : این خصوصیات در این حیوان موذی کار ریشه کنی و مبارزه با آن را با چالش مواجه کرده است.


وی عمده موانع مبارزه با این حیوان موذی قیمت بالای و سرسام آوربذر سموم کشنده عنوان کرد و اظهار داشت : قیمت بالا وگزاف بذر سموم کشنده به میزان هرتن ۳۵ تا ۳۸ میلیون تومان خودنیز یکی از موانع مبارزه میباشد و پیش بینی میشود برای این مبارزه وریشه کنی حداقل 10تن بذر سم کشنده موش در شهر خرم آباد لازم است.

مهرداد علی پناه با بیان اینکه فصل بارندگی نزدیک است و ممکن است سموم بوسیله بارش باران از بین بروند وهرچه سریعتر باید دست بکار شد، گفت: با آموزش انجمن های مردم نهاد ودرگیر کردن سایر نهاد ها و ارگانهای مرتبط با موضوع مانند;:جهاد کشاورزی .،دامپزشکی،محیط زیست و آحاد انجمن های مردم نهاد و استفاده از روش های سنتی می توان این معضل مهم و زیست محیط شهری را از بین برد .


وی در پایان متذکر شد: بهترین روش برای مبارزه و ریشه کنی موش های مزاحم در سطح شهر روش طعمه گذاری و تله گذاری است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 751887
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.