به گزارش خبرآنلاین لرستان،  دکتر اسماعیل زاده  مدرس دانشگاه در کارگاه مهارت پرورش تفکر انتقادی که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه برای داشتن جامعه ای پویا ضروری است که برخی از مهارت ها را بیاموزیم.


وی خاطر نشان کرد: مهارت های ١٠ گانه ای وجود دارند که بایستی آنها را آموخت و مهارت پرورش تفکر انتقادی از جمله این مهارت هاست.


این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت تفکر انتقادی،بیان داشت:تفکر انتقادی نسبت به دیگر تفکرها در اولویت بوده چرا که در این نوع مهارت بسیار ضعیف عمل کرده ایم.


اسماعیل زاده اظهار کرد: مهارت به معنای به گزینی و خوب را از بد تشخیص دادن است و یکی از راه های کاهش خلاقیت نداشتن مهازت به دلیل عدم وجود ساختار است.


وی با ابراز اینکه ایراد با انتقاد متفاوت بوده یادآور شد: ایراد جزئی ازانتقاد بوده و انتقاد کلی تر از ایراد است،در ایراد به دنبال تخریب هستیم اما در انتقاد به دنبال تکامل.


این استاد دانشگاه با اشاره به ویژگی های ایراد و انتقاد گفت: در ایراد حسادت وجود داشته ولی در انتقاد با عقل روبه رو هستیم،همچنین در ایراد منافع شخصی را در نظر گرفته و اما در انتقاد نفع جمعی.


وی تاکید کرد: اگر به دنبال جامعه پایدار باشیم باید مهارت ها را کسب کنیم و ماهر کسی است که بتوانذ کاری را در زمان کوتاه و با حداقل خطا انجام دهد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 750238
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.