به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید لرستان در سالن جلسات استانداری این استان افزود: در انتخاب استانداران شاخص های مختلفی از جمله توسعه گرایی مورد نظر قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مساله اصلی کشور در شرایط کنونی اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: استانداران با توجه به اینکه اقتصاد با سایر حوزه ها مرتبط است باید توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه هماهنگی در استانها از وظایف مهم استانداران است، افزود: در سیاست داخلی چه در بحث انتخابات و فعالیت های مرتبط با سازمان های مردم نهاد استاندار باید قدرت هماهنگ کنندگی بالایی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه استانداران باید برنامه های دولت را قبول داشته باشند و برای تحقق آنها تلاش کنند، گفت: 24 میلیون نفر نامزد خود در ریاست جمهوری را انتخاب کرده اند و این حق طبیعی دولت است که مدیرانی همراه با دولت انتخاب کند.
وی افزود: این بدان معنا نیست که اگر مدیری متناسب با برنامه های دولت انتخاب شد، فقط افرادی را که به دولت رای داده اند مورد توجه قرار دهد بلکه ریئس جمهوری، رئیس جمهوری همه 80 میلیون مردم ایران است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه قدرت تعامل با همه اقشار جامعه موضوع مهمی در انتخاب استانداران است، گفت: استاندار باید قدرت تعامل با جریان های سیاسی داشته باشد.
وی افزود: تمام افراد اجازه فعالیت سیاسی قانونی را دارند لذا استاندار باید قدرت تعامل با تشکل های مردم نهاد، مذاهب و قومیت ها را داشته باشد.
وزیر کشور اظهار کرد: استانداران برای حرکت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید با بخش خصوصی ارتباط بگیرند و از ظرفیت های این بخش برای استان ها استفاده کنند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه تجربه کار از دیگر مولفه های انتخاب استانداران سراسر کشور بوده است، گفت: فردی که چهار دوره در نمایندگی مجلس بوده است قطعا قدرت تعامل بالایی دارد.
وی افزود: استاندار باید اعتدالگرا باشد برای ما اصلاح طلب و اصولگرا فرقی ندارد و استانداران باید در استان از گروه های مختلف به ویژه جوانان استفاده کنند.
وزیر کشور گفت:در معاونت ها و فرمانداری ها تلاش داریم متوسط سن را پایین بیاوریم و از بانوان در ظرفیت های اجرایی استفاده کنیم؛ در همین راستا مدیران استان ها باید برنامه داشته باشند و از بانوان استفاده کنند.
وی اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی، سیاست داخلی و صیانت از آزادی ها را از اولویت های کاری دولتمردان دانست و افزود: فعالیت قانونی احزاب و انسجام و وحدت داخلی، افزایش مشارکت مردمی و امنیت از اولویت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه چهار انتخابات با مشارکت بالا برگزار شده است، گفت:امنیت پابرجاست ولی تهدید های زیادی نیز وجود دارد.
وی افزود: باورهای مردم و اعتقادات و فرهنگ حاکم بر مردم را باید اصل بدانیم و امیدواریم که مطالبات مردم توسط مسئولان دنبال شوند.
وزیر کشور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس هفته الگوگیری از تلاش های رزمندگان اسلام و میثاق با خون شهدا است.
وی با اشاره به نزدیکی ایام محرم اظهار کرد: مسئولان باید با الگوگیری از سرور و سالار شهیدان برای خدمت به مردم و اسلام تلاش کنند.
رحمانی فضلی یا تقدیر از تلاش امام جمعه خرم آباد در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: آیت الله میرعمادی از ائمه جمعه روشن، ولایتمدار و حامی دولت بوده اند.
وی همچنین با تقدیر از تلاش های هوشنگ بازوند استاندار قبلی لرستان اظهار کرد: طبق ارزیابی های مختلف سیاسی، امنیتی، فرهنگی، عمرانی، توسعه ای و غیره، بازوند استاندار موفقی بوده است.
وی افزود: با توجه به ارتباطات خوب و ملی بازوند در سطح کشور وی توانست گام های بلندی برای توسعه استان لرستان بردارد لذا از توانایی ایشان در مسئولیت های دیگر نظام استفاده خواهد شد.
وزیر کشور همچنین با معرفی استاندار جدید لرستان گفت: خادمی از نیروها و استانداران خوب و موفق کشور است و عملکرد بسیار خوبی در حوزه اشتغال استان کهگیلویه و بویر احمد داشته است.
وی افزود: امید است ایشان وضعیت اشتغال استان لرستان را بهبود ببخشد.
رحمانی فضلی عصر دوشنبه برای شرکت در آیین تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید لرستان به این استان سفر کرد.
وی پس از ورود به لرستان به دیدار آیت الله سید احمدی میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان رفت.
1920/3022
خبرنگار: مهری میردریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.