به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: ابعاد فاجعه کشتار بی رحمانه زنان و کودکان مسلمان میانمار بسیار گسترده شده و تاکنون چهار هزار نفر از مسلمانان کشته شده است.
به گفته وی تاکنون حدود 400 هزار نفر از مردم مسلمان میانمار آواره شده اند و خانه هایشان در آتش جهالت بوداییان سوخته است.
وی اظهار کرد: هزاران نفر از آوارگان روهینگا در وضعیت اسفباری به سرمی برند و با تشنگی و گرسنگی مواجهند.
وی افزود: ارتش و بوداییان میانمار، مسلمانان را در منطقه مرزی بنگلادش تیر باران می کنند و جنایات فجیعی را مرتکب می شوند.
وی بیان کرد: مسئولیت کشتار وحشیانه مردم مسلمان میانمار بر گردن رهبر این کشور است که از دست مدعیان دورغین حقوق بشر جایزه صلح توبل دریافت کرده است.
خطیب جمعه بروجرد با اشاره به اینکه جنایات وحشیانه علیه مردم مسلمان میانمار با چراغ سبز آمریکا و صهیونیست ها انجام می شود، گفت: توطئه کشتار مردم مظلوم و مسلمان میانمار نشان می دهد که اسلام ستیزی در جهان توسط استکبار جهانی و صهیونیستها دنبال می شود و سکوت مجامع بین المللی حقوق بشر با شدت و وقاحت ادامه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: جنایات علیه مردم مسلمان میانمار در مقابل چشم کشورهای اسلامی و دروغگویان مدعی حقوق بشر صورت می گیرد.
وی بیان کرد: نسل کشی مسلمانان میانمار در سکوت مرگبار مجامع بین المللی و بی تفاوتی کشورهای اسلامی ادامه دارد.
امام جمعه بروجرد با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجمع تشیخص مصلحت نظام گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام توصیه کردند انقلابی فکر و عمل کنند و انقلابی باقی بمانند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: هیچ مصوبه و هیچ اظهار نظری از سوی مجمع مصلحت نظام نباید با مبانی انقلاب مغایرت داشته باشد.
وی اظهار کرد: فکر انقلابی و عمل انقلابی هیچ تعارضی با اسلام و انقلاب ندارد و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با فکر انقلابی عمل کند.
7190/3022
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.