فرید باقری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فاکتور دارو قابل تقلب نیست چرا که قیمت مصرف‌کننده روی آن درج شده افزود: علاوه بر معاونت غذا و دارو، سازمان‌های بیمه‌گر و تأمین اجتماعی نیز روی قیمت دارو نظارت دارند.
به گفته وی چنانچه داروخانه‌ای در استان کوچکترین تخلفی را مرتکب شود بدون هرگونه چشم پوشی با آن برخورد می شود از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ، مشخصات داروخانه و نوع قلم دارو را به معاونت غذا و دارو با شماره تلفن 1490 اطلاع‌رسانی کنید.
باقری اضافه کرد: اگر داروخانه‌ای یک روز تعطیل شود از سوی بیمه‌ها لغو قرارداد می‌شود و معاونت غذا و داروی دانشگاه سهمیه دارویی‌اش را کم می‌کند.
وی افزود: در چند سال اخیر با همت تیم معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کمبود دارویی در استان کاهش یافته و در این راستا لرستان جزو استان‌های خوب کشور است که هرگونه کمبود داروی تولید داخلی به مدت سه روز در داروخانه های استان تهیه می شود.
مدیر نظارت بر امور دارویی لرستان در مورد قیمت برخی داروها نیز اظهار کرد: در برخی موارد قیمت روی جلد دارو واقعی نیست و آخرین قیمت رسمی داروها از طریق سامانه سازمان غذا و دارو (FDA.GOV.IR) قابل پیگیری است.
وی اضافه کرد: در برخی موارد نیز قیمت داروهای وارداتی کاهش قیمت پیدا کردند.
باقری تاکید کرد: همچنین به دلیلی لزوم رعایت ضوابط بهداشتی و نگهداری داروها در شرایط بهینه، بازپس‌گیری داروهای فروخته شده که از داروخانه خارج شده اکیدا ممنوع است.
مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون 200 داروخانه در کل استان فعالیت دارند، افزود: در هر شهری از استان حداقل یک داروخانه شبانه‌روزی وجود دارد.
وی گفت: در مجموع 150 داروخانه خصوصی شامل شبانه‌روزی، نیمه‌وقت، تمام‌وقت و بیمارستانی داریم که 2داروخانه دولتی غیربیمارستانی ازجمله داروخانه امام خمینی(ره) در خرم‌آباد و بروجرد داروهای بیماران خاص سرطانی را تهیه می‌کنند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.