سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون 23 هزار و 336 نوآموز در23 پایگاه ثابت و سیار لرستان از نظر سلامت جسمی حرکتی و آمادگی تحصیلی سنجش شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، زهرا نظری در جلسه شورای پروژه مهر با اعلام اینکه طرح سنجش سلامت  نوآموزان بدو ورود به دبستان در راستای تشخیص و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌های ثانویه، ساماندهی و هدایت آموزشی نوآموزان، شناسایی کودکان با نیازهای ویژه آموزشی و کسب اطلاعات در زمینه وضعیت بهداشتی ، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرا می شود، افزود: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی از اهداف دیگری  است که در این برنامه  دنبال می‌شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان اضافه کرد: با توجه به ضرورت دقت در ارزیابی و لزوم آرامش، تمرکز و عدم اضطراب نوآموز و برای رفاه حال والدین و نوآموزان در هر کدام از پایگاه‌ها تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا خانواده ها با سهولت بتوانند کار سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند .

وی  تاکید کرد: این برنامه  ملی در دو مرحله اولیه (غربالگری) و تخصصی اجرایی خواهد شد و نتایج حاصل از ارزیابی‌ها در سامانه برنامه سنجش که متصل به سامانه سناد است ثبت می‌شود.

نظری در ادامه تصریح کرد: در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و بهداشت فردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و چنانچه مشکلاتی مشاهده شود به پایگاه‌های  تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان درباره سنجش سلامت کودکان پیش دبستانی گفت: کار سنجش سلامت 9 هزارو 400 کودک پیش دبستانی از 4 شهریور ماه در 8 پایگاه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.