به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در نشست رسیدگی به طرحهای حوزه راه لرستان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به دلیل ناتوانی در پرداخت حق تملک اراضی کشاورزان و عدم همکاری آنها متوقف شده است.
وی با انتقاد از بروکراسی اداری تامین اعتبار برای این طرح ها گفت: تا زمانی که پول بدست پیمانکار برسد فرایند طولانی باید طی شود که عملا گاه تا چندین ماه هم طول می کشد که نیازمند پیگیری و رسیدگی و در پیش گرفتن راهکاری برای کاهش این مسیر طولانی است.
استاندر لرستان با اشاره به سفر در پیش روی معاون اول رئیس جمهور به لرستان افزود: یکی از موضوعات مهمی که در سفر معاون اول رئس جمهور مطرح خواهد شد رسیدگی به این فرایند طولانی است.
استاندار لرستان خطاب به معاون وزیر راه گفت: شما برای رفع مشکلات کمربندی دورود هیچ کمکی نمی کنید در تملک آن مشکل وجود دارد ما از محل اعتبارات توازن ملی 130 میلیارد ریال از استان برای آن در نظر گرفتیم و نیاز است از جانب شما مورد بازدید و پیگیری قرار گیرد.
بازوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محور بروجرد - توره در استان مرکزی تاکید کرد: این مسیر به نوعی ورودی استان لرستان محسوب می شود که مسیر آن بصورت رفت و برگشت است و در حوزه اراک واقع شده و عملا هیچ اقدامی برای آن از سوی مسئولان استان مرکزی صورت نمی گیرد.
وی با اشاره به اینکه کمربندی خرم آباد حلقه مفقوده اتصال آزادراه خرم آباد به پل زال و آزاد راه خرم آباد به اراک است گفت: نحوه دسترسیخودروهایی که از خوزستان وارد لرستان می شوند به آزاد راه اراک نامشخص است که این مشکل باید باید مورد پیگیری قرار گیرد.
استاندار لرستان در خصوص جاده بزنوید و راه روستایی دسترسی به سد لیروک نیز گفت: این طرح برای ما خیلی حیاتی است چرا که قرار است سدی بنام لیروک در حوزه لرستان ساخته شود اما راه دسترسی به آن وجود ندارد و قرار دادن آن در قالب راه روستایی به دلیل اینکه بسیار صعب العبور است امکان پذیر نیست.
استاندار لرستان در خصوص دیگر طرحهای مشکل دار حوزه راه لرستان به محور اسلام آباد -زانوگه و اسلام آباد - پلدختر اشاره کرد و گفت: این محور مسیر عبور تریلرهای عراقی است که هر بار وقوع تصادفات در این محورها خسارات متعددی اعم از زیست محیطی بدنبال دارد.
وی گفت: تعریض محور ازنا - شازند نیز یکی از مطالبات جدی مردم لرستان است.
1920/6060
خبرنگار: مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.