به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی روز دوشنبه در نسست بررسی طرح های عمرانی حوزه راه لرستان که در محل استانداری برگزار شد افزود: استان لرستان بخاطر وضعیت خاص جغرافیایی ، نقش موثری در توزیع ترافیک باری و مسافری کشور به جنوب ، غرب و مناطق مرکزی کشور را دارد.
به گفته وی در پروژه اتصال ریلی خرم آباد به شبکه سراسری که یکی از طرح های بزرگ کشور است که از مجموع 114 کیلومتری این طرح حدود 14 کیلومتر تونل ساخته می شود و چهار کیلومتر از آن هم پل های خاص با دانه های خاص بدلیل کوهستانی بودن منطقه باید ایجاد شود.
خادمی همچنین گفت: اتمام این پروژه نیازمند 10هزار میلیارد ریال اعتبار است که همانند چنین پروژه ای در سایر استان ها خیلی کم بوده و در عین حال ادامه این شبکه به سمت جنوب تا اندیمشک هم نیازمند 20 هزار میلیارد ریال است تا بتوان مشکل گلوگاه ریلی شمال به جنوب را مرتفع ساخت.
وی در خصوص منابع اعتباری این طرح نیز اظهار کرد: تخصیص اعتبار به طرحها مراحل قانونی خود را دارد اما می توان در روند اجرایی این طرح تعجیل کرد تا زودتر به نتیجه رسید.
معاون وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به استاندار لرستان مبنی بر اینکه قطعه خرم آباد - اندیمشک این طرح از طرف وزارت راه و شهرسازی بنظر می رسد که عملا تعطیل بوده، گفت: مطالعات این پروژه در حال انجام است و دارای چندین واریانت مختلف است که هر کدام همراه با سود و زیان هایی است و نیازمند تصمیم گیرهای فنی، مدیریتی و اجتماعی است که موکول به بودجه و تامین اعتبار مورد نیاز است.
وی در خصوص آزاد راه جنوب به شمال به سمت بندر امام (ره) نیز افزود: این پروژه مجددا در سال 93 فعال شده که در مجموع 42 میلیون متر مکعب عملیات خاکی دارد.
خادمی همچنین گفت: این طرح یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی محسوب می شود که در مقایسه با سد کرخه هم عملیات خاکی بیشتری دارد و دارای هفت و نیم کیلومتر تونل است.
به گفته وی با ایجاد این 2 شبکه ریلی حمل و نقل استان لرستان متحول می شود و بخش قابل توجهی از بار ترافیکی و حوادث و تلفات جاده ای کاهش می یابد.
وی در خصوص طرح کمربندی شهر دورود نیز گفت: این طرح از نظر اجرایی مشکلی ندارد و تنها مشکل مربوط به تملک اراضی است.
خادمی افزود: 150میلیارد ریال ارزیابی تملک طرح است که رقم بالایی بوده و تا آخز سال گذشته 25میلیارد ریال به آن تزریق شد.
وی با بیان اینکه تمام اعتباری که صرف تملک ارضی در کشور می شود 300میلیارد ریال در سال است گفت: از این میزان سال گذشته 25 میلیارد ریال به دورود اختصاص یافته است.
معاون وزیر راه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طرح چهاربانده مسیر بروجرد تا توره در حوزه استان مرکزی است و استان مرکزی هم برای آن اولویت قائل نیست ، گفت: پیگیری و بررسی های لازم برای تقویض اختیار این بخش به لرستان انجام خواهد شد.
1920/6060
خبرنگار: مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.