به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی محمدیون شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: به واسطه اینکه هلال احمر هیچ دخل و تصرفی در فرآیند جذب نداشته باشد، همه مراحل غیر از موارد تخصصی به وزارت علوم واگذار شده است.
وی ادامه داد: 2 مرحله امداد رسانی به مردم یمن داشته ایم که شامل ارسال مواد غذایی و پوشاک و نیازهای درخواستی صلیب سرخ بوده است.
محمدیون اعزام کشتی صلح را آخرین اقدامی دانست که در رابطه با یمن انجام شده است و افزود: هر زمانی که صلیب سرخ جهانی در این 2 ساله اعلام کمک کرده است ما اقدام کرده ایم.
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: یک سری مسابقات، المپیادها و امکانات ورزشی برای امدادگران جمعیت هلال ‌احمر پیش‌بینی ‌شده است.
وی به مرکز حمایت ‌های روانی برای امدادگران جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: طرح مرکز حمایت ‌های روانی از روسیه گرفته ‌شده است و برای هر مرکز استان یک مرکز حمایت ‌های روانی برای امدادگران طراحی می شود.
رئیس سازمان امداد و نجات کشور در رابطه با استخدام نیروهای امدادی هلال‌احمر نیز عنوان کرد: در این زمینه امسال برای نخستین باردر طول تاریخ جمعیت هلال ‌احمر بین امدادگران آزمون برگزار شد و غیر امدادگر استخدام نکردیم.
سید حمید جمال‌ الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال ‌احمر کشور نیز در رابطه با طرح مرکز حمایت‌ های روانی امدادگران گفت: از زمان زلزله بم برنامه حمایت ‌های اجتماعی روانی در جمعیت شکل‌ گرفته است اما در روسیه یک تجربه‌ ای وجود دارد به ‌نحوی ‌که برای این موضوع یک اتاق حمایت ‌های روانی اجتماعی طراحی‌ شده است و ما نیز می ‌توانیم از آن الگوبرداری کنیم.
به گفته وی در این طرح بعد از حادثه برای امدادگرانی که در حادثه ‌های سنگین حضور پیدا می‌ کنند حمایت‌ های روانی اجتماعی ارائه می‌ شود که امیدواریم ما نیز بتوانیم این طرح را در کشور بومی ‌سازی کنیم.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.