به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، سیدحمیدرضا کاظمی عصر امروز درمراسم کلنگ زنی مجتمع پرورش ماهی روستای چم گز پلدختر از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواست که احداث سد معشوره را مورد مطالعه مجدد قراردهد تا حق مردم این حوزه ضایع نشود.

وی افزود: رودخانه کشکان در حوزه پلدختر و معمولان، منبع درآمدی برای کشاورزان منطقه است که متأسفانه کشت گیاهان آب‌دوست در بالا دست، کشاورزان را با مشکلات کمبود آب مواجه ساخته که نیاز است تغییر کشت به گیاهان غیر آبدوست در بالا دست انجام گیرد .

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تالاب‌های این شهرستان عنوان کرد: شهرستان پلدختر محل 11 تالاب بی‌نظیر با ویژگی و چشم اندازخاص است که نیازمند ثبت جهانی است.

وی بیان کرد: 386 هزار هکتار مساحت شهرستان پلدختر دارای تالاب‌ها و زیستگاه  ببر، پلنگ، بز کوهی و سمندر لرستانی است که در نوع خود کم نظیر است بنابراین می‌طلبد جزمناطق صید و شکار ممنوع قرار گیرد.

کاظمی گفت: تالاب ولی عصر (عج) که از تالاب‌های فصلی این شهرستان به شمار می‌رود برای ایجاد طرح‌های شیلات محل مناسبی است  از این رو به حمایت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شیلات و مشارکت مردم نیاز دارد.

وی تصریح کرد: کوه‌های این منطقه با این ویژگی و وجود زیستگاه‌های مختلف می‌طلبد که در منطقه شکارو صید ممنوع قرار گیرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وقوع آتش سوزی‌های گسترده و پراکنده در شهرستان پلدختر و کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه وجود پاسگاه اطفاء حریق در شهرستان ضروری است.

وی اظهارداشت: شهرستان پلدختر در حوزه زیست محیطی دارای 12 پست سازمانی با هفت نفر پرسنل است که این موضوع نیروی انسانی بیشتر، تجهیزات و پاسگاه اطفای حریق را می‌طلبد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606915
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.