به گزارش ایرنا معصومه ابتکار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دولت تدبیر و امید در سطح بین الملل برای مهار ریزگردها افزود: در حال حاضر موضوع گرد و غبار یکی از مسائل مهم برای سازمان ملل بوده است بطوریکه نخستین نشست این سازمان در رابطه با گردوغبار در ایران خواهد بود.
وی افزود: در این اجلاس جامعه جهانی را نسبت به اهمیت موضوع و نسبت به لزوم همکاری دنیا در این رابطه مطرح خواهیم کرد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: بیشترین گرد و غباری که به لرستان وارد می شود از خارج از کشور و به طور عمده از عراق است.
وی افزود: مذاکراتی از سال 92 با دولت عراق انجام شده و همکاری و هماهنگی هایی با دولت عراق برای مهار ریزگردهای عراق صورت گرفته است.
ابتکار گفت: شرایط داخلی کشور عراق و نا امنی و بی ثباتی این کشور مشکلات زیادی را ایجاد کرده است اما اخیرا مذاکرات را از سر گرفته ایم و از آنها خواسته ایم اقدامات عملی را برای مقابله با کانون های گرد و غبار و احیای تالاب های داخل این کشور انجام دهند.
وی در خصوص وضعیت طبیعت و محیط زیست زاگرس اظهار کرد: برنامه هایی با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع برای حفاظت از زاگرس داریم.
وی با اشاره به اهمیت بالای جنگل های بلوط برای سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در نخستین نشست شورای عالی محیط زیست دولت یازدهم به موضوع جنگل های بلوط پرداخته شده است.
ابتکار گفت: همچنین برنامه ویژه ای برای توسعه پایدار منطقه زاگرس داریم که براساس آن حفاظت از مناطق مختلف زاگرس و طبیعت این منطقه در کنار توجه به معیشت پایدار و جوامع محلی که سازگار با محیط زیست و طبیعت این منطقه باشد را در اولویت داریم.
وی اظهار کرد: محیط زیست یک موضوع فرابخشی است و دستگاه های مختلف مسئولیت ها و تکالیف خاص خود را در این زمینه دارند.

** لزوم انجام مقدمات پیوستن تالاب ‌های لرستان به کنوانسیون رامسر
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انجام مقدمات پیوستن تالاب های لرستان به کنوانسیون رامسر ضروری است لذا این کار در اولویت کاری دولت تدبیر و امید است.
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به تالاب ها افزود: گام هایی برای پیوستن تالاب های لرستان به کنوانسیون رامسر برداشته شده است.
3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.