مصطفی راستین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بروجرد افزود: آسیب هایی اجتماعی که به واسطه اعتیاد متوجه فرد و جامعه می شود باید کنترل شود.
به گفته وی مفاسد اجتماعی، طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد از آسیب های اجتماعی اصلی و اولویت دارکشور هستند که کنترل و پیشگیری از آنها جز مطالبات جدی رهبری و ریاست جمهوری است.
وی اظهار کرد: برگزاری همایش ها و کارگاه های بدون پشتوانه قبلی و بعدی درراستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر نیست.
رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: برای مبارزه با جنگ نرم دشمن و معظلات موجود در فضای مجازی باید کارها و هزینه های بزرگی صرف شود زیرا دشمن با استفاده از این ابزارها درصدد وارد کردن آسیب به قشر جوان است.
راستین ادامه داد: فرزندان سالم و کارآمد در جامعه سلامت رشد یافته واین مهم با تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی در اجتماع محقق می شود.
وی یادآور شد: آموزش باید رکن اصلی برگزاری کار گارگاه ها وهمایش ها قرار گیرد زیرا با ارائه آموزش های لازم شاهد کاهش آمارآسیب های اجتماعی در کشور خواهیم بود.
رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشوربیان کرد: آمارهای اعتیاد در جامعه در همه حوزه های جامعه آمار خوبی نیست و جامعه اسلامی ما نباید این همه درگیر اعتیاد مخرب شود زیرا مواد مخدر نوپدید جامعه را آلوده می کند.
راستین افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور باید به صورت جهادی عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید پیشگیری از اعتیاد را از مدارس و دانشگاهها و ادارات دولتی شروع کنیم گفت: آشنایی جامعه با آموزه های دین اسلام می تواند جامعه سالم را به وجود آورد.
رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور روزیکشنبه برای شرکت در کارگاه های تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح کاج به شهرستان بروجرد سفر کرده است.
از سوی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی طرح پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید کاج نام گذاری شده است.
7273/7190
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.