به گزارش خبرنگار مهر، سردار مرتضی کشکولی امروز شنبه در رزمایش «مواسات و کمک مومنانه» لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه قرارگاه رزمایش کمک مومنانه در استان با ستاد ساماندهی مشارکت‌های مردمی یکپارچه شد، اظهار داشت: همین امر خیرات و برکات فراوانی داشت.

توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه و بسیج قبل از رزمایش

وی با بیان اینکه امروز این کار بسیار خوب حاصل کار قرارگاه رزمایش کمک مومنانه و ستاد ساماندهی مشارکت‌های مردمی است، عنوان کرد: سپاه استان با تسلیت به خانواده فوت شدگان بر اثر کرونا، از خانواده‌های این فوتی‌ها و همچنین بیماران این حوزه با همکاری ستاد ساماندهی مشارکت‌های مردمی پشتیبان خواهد کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، بیان داشت: خیرین نیز از ابتدای شروع بحران به شکل‌های مختلف حامی اقشار مختلف مردم، کادر درمانی و دست اندرکاران مدیریت مقابله با کرونا بوده اند که این امر قابل تقدیر است.

سردار کشکولی با تاکید بر اینکه این حمایت‌ها تا ریشه کن شدن کرونا ادامه داشته باشد، عنوان کرد: بانک در رابطه با اقدامات صورت گرفته در این زمینه در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز می‌توانند از این بانک سپاه استفاده کنند و کمک‌های خود را ارائه بدهند، تصریح کرد: تا قبل از این رزمایش، ۳۰ هزار و ۶۶۸ بسته معیشتی از سوی سپاه و بسیج در استان به ارزش ریالی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توزیع کرده است.

توزیع بسته‌های معیشتی و نقدی

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه امروز نیز در قالب این رزمایش این بسته‌ها در سراسر استان و دهستان‌های محروم توزیع خواهند شد، افزود: این بسته‌ها شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۲.۵ کیلوگرم گوشت، چهار کیلوگرم مرغ، رب گوجه، ماکارونی، خرما و روغن هستند.

سردار کشکولی با اشاره به توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی و همچنین شش هزار بسته نقدی (با همت استاندار و بنیاد مستضعفان کشور) در قالب این رزمایش، گفت: در مجموع ۲۰ هزار بسته در بین ۲۰ هزار خانواده توزیع می‌شود.

وی، تاکید کرد: عمده این بسته‌ها به جمعیت غیر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان باید توزیع شود چرا که این دو نهاد برای این ایام برنامه ریزی لازم را دارند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه کمیته امداد ۹۱ هزار بسته معیشتی را بین مددجویان توزیع می‌کند، افزود: بنا است که ۴۵۰ هزار وعده غذای گرم توسط این نهاد طی ۱۰ روز در استان پخت شود.

سردار کشکولی، گفت: از مجموع ۵۰۷ هزار خانوار استان، ۲۲۴ هزار و ۶۵۰ خانوار از این بسته‌ها معیشتی سپاه و کمیته امداد بهره مند خواهند که این تعداد بالغ بر ۴۴ درصد جمعیت استان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بهزیستی نیز هزار و ۱۵۰ بسته بین مددجویان تحت پوشش خود توزیع خواهد کرد، گفت: بعد از کمیته امداد، بسیج و سپاه اقدام به توزیع غذای گرم در استان می‌کند.

۱۱۲ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه دو ماه بوده که اقشار مختلف مردم در حال تعامل و مواسات هستند، تصریح کرد: امروز این بسته‌های معیشتی و ریالی بالغ بر چهار هزار و ۵۷۴ بسته بوده که در خرم آباد توزیع می‌شوند که ۷۵ درصد این بسته‌ها در بین کسبه در شهرستان‌ها توزیع می‌شوند.

سردار کشکولی با اشاره به توزیع این بسته‌ها در بین کارگران فصلی و دست فروشان، عنوان کرد: اگر کمک غذای گرم کمیته امداد را محاسبه نکنیم، از امروز ۱۱۲ هزار و ۱۵۰ مورد از بسته‌های معیشتی و معادل ۲۲ درصد جمیعت استان امروز توزیع می‌شود و اگر این غذای گرم کمیته امداد را حساب کنیم ۴۴ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این امر برای مرحله اول رزمایش هماهنگی دولتمردان، مردم، روحانیت و… بوده که بسیار مطلوب است، گفت: در این راستا از همه برای همکاری در این رزمایش تقدیر و تشکر دارم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، رمز رزمایش امروز در استان را «یا امام حسن مجتبی (ع)» عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1418253
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.